۱۲۰۰ مدرسه روستایی در آذربایجان‎شرقی تجهیز شد
۱۲۰۰ مدرسه روستایی در آذربایجان‎شرقی تجهیز شد
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: ۱۲۰۰ مدرسه روستایی در آذربایجان شرقی تجهیز شد.

به گزارش عصرتبریز، جعفر پاشایی عصر امروز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی که باحضور استاندار آذربایجان شرقی و مدیرکل آموزش و پرورش استثنائی آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد، گفت: در سال تحصیلی جاری ۷۴۰ هزار دانش آموز و نوآموز در استان در مناطق مختلف مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه ۸۷۰۰ مدرسه در استان فعال است، ادامه داد: هم اکنون ۴۱ هزار نفر پرسنل آموزش و پرورش در ۳۹ ناحیه و منطقه استان فعالیت می کنند.

پاشایی با تاکید بر اینکه میزان باسوادی استان ۲.۵ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: البته ما تلاش می کنیم با توسعه عدالت آموزشی و تجهیز مدارس این آمار را بیش از اینها افزایش دهیم.

به گفته وی،۱۲۰۰ مدرسه روستایی در آذربایجان شرقی تجهیز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه ۱۲۰ عنوان برتر تک رقمی توسط آموزش و پرورش آذربایجانشرقی طی ۵ سال گذشته کسب شده است، گفت: حرکت بر مدار عقل‌ گرایی و پرهیز از انفعال و روزمرگی از برنامه های ما در آموزش و پرورش استان است.

اشتغال به تحصیل ۹۰۲ دانش آموز دارای معلولیت در آذربایجان شرقی

مدیرکل آموزش و پرورش استثنائی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از اشتغال به تحصیل ۹۰۲ دانش آموز دارای معلولیت در استان خبر داد و گفت: یک هزار و ۸۰۲ دانش آموز نیز در مراکز LD استان مشغول به تحصیل هستند.

مریم خوشبخت با اشاره به اینکه ۳۹۴۹ مدرسه استثنائی در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند، افزود: مدارس آموزش و پرورش استثنائی در شهرهای مهربان، ایلخچی، کندوان و کلیبر توسط خیران احداث می شود.

وی با بیان اینکه توسعه و مناسب ‌سازی فضاهای فیزیکی و آموزشی جزو اولویت های ما است، ادامه داد: موضوع کمبود نیرو و مشکلات ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنائی نیز باید حل شود.

انتهای پیام/