طرح نمایش‎های دانش آموزی در تبریز برگزار می‎شود/ تولید محتوا به زبان ترکی، دستور کار طرح «ندا»
طرح نمایش‎های دانش آموزی در تبریز برگزار می‎شود/ تولید محتوا به زبان ترکی، دستور کار طرح «ندا»
طرح نمایش های دانش آموزی موسوم به «ندا» برای اولین بار در کشور به میزبانی تبریز برگزار می شود.

به گزارش عصرتبریز، طرح «ندا» با همکاری آموزش و پرورش و در چندین مرکز سینمایی من جمله پردیس ستاره باران، باغ کتاب، و فرهنگسرای الغدیر برگزار خواهد شد.

این طرح قرار است از دوم بهمن ماه و با اکران فیلم سینمایی سوم شخص غائب به کارگردانی وحید نیکخواه آزاد در مجتمع ستاره باران تبریز آغاز شود.

وحید نیکخواه آزاد، کارگردان فیلم سوم شخص غائب، تبریز را را نقطه آغاز فعالیتهای هنری و فرهنگی کشور دانسته و اضافه کرد: به دلیل استقبال خوب مسئولین فرهنگی تبریز از طرح ندا، و پیشینه فرهنگی این شهر، تبریز اولین انتخاب ما برای آغاز فعالیت طرح ندا بود.

این کارگردان حوزه سینمای کودک و نوجوان، فیلم سوم شخص غائب را تنها اثر طرح ندا ندانسته و افزود: در این طرح فیلم های دیگری نیز در دست بررسی توسط آموزش و پرورش هستند که پس از اخذ پروانه نمایش، اکران عمومی خواهند شد.

نیکخواه آزاد، زبان ترکی را یکی از ویژگی های مهم شهر تبریز برشمرده و اظهار داشت: درصدد تولید محتوا به زبان ترکی و ارائه آن در طرح ندا هستیم.
وی ادامه داد: طرح ندا تنها مختص به نمایش فیلم نیست و از برنامه های دیگر آن می توان به تماشای خانوادگی فیلم، برگزاری مسابقات فرهنگی و… اشاره کرد.

مدیر گروه فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی شرقی نیز راجع ‌به تفاهم‌نامه همکاری این مجموعه با متولیان طرح ندا، عنوان کرد: طرح ندا می‌تواند اداره آموزش و پرورش را در انجام یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌هایش که «نشاط در مدارس» است، یاری کند.

فنایی با اشاره به تفاهم نامه ۳ ساله آموزش و پرورش و مسئولین طرح اظهار داشت : بخشی از این طرح مربوط به نمایش فیلم های حوزه کودک و نوجوان است و در بخش های دیگر از دانش آموزان هنرمند نیز دعوت به عمل خواهد تا آثار نمایشی خود را در این طرح ارائه دهند.

وی ادامه داد : تفاوت طرح ندا با دیگر بخش های مختلف این است که این طرح از نظر آموزشی و تربیتی وارد متن مدرسه شده است.

وی فیلم سوم شخص غائب را تنها اثری معرفی کرد که در مقطع فعلی طرح ندا به نمایش در خواهد آمد.

در پایان نشست خبری عوامل اجرائی طرح ندا، از پوستر فیلم سوم شخص مفرد نیز رونمائی شد.