ایران ۳-۰ چین؛ غرش بی رحمانه یوزها
ایران ۳-۰ چین؛ غرش بی رحمانه یوزها
تیم ملی ایران با سه گل از سد چین در یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا گذشت.

به گزارش عصرتبریز، تیم های ملی ایران و چین در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ از ساعت ۱۹:۳۰ امشب (پنجشنبه) در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی دو بر صفر ایران همراه بود.

جام ملت‌های آسیا – امارات ۲۰۱۹ / مرحله یک چهارم نهایی
پنج‌شنبه: ۹۷/۱۱/۰۴ ؛ ساعت ۱۹:۳۰
ورزشگاه: محمد بن زاید- ابوظبی
داور: عبدالرحمن الجاسم(قطر)؛ کمک‌ها: طالب سالم المری و سعود احمد؛ داور چهارم: سزار راموس(مکزیک)؛ داور پنجم: رونی کو مین کیات(سنگاپور)/ داور ویدئویی: دنی مک‌کلی(هلند)؛ کمک داوران ویدئویی: خمیس محمد المری(قطر) و روشن ایرماتوف(ازبکستان)

ترکیب دو تیم:

ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی، امید ابراهیمی، محمدحسین کنعانی زادگان، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، اشکان دژاگه و رامین رضاییان.
سرمربی: کارلوس کیروش

چین: یان جون لینگ، لیو یی مینگ، شی که، فنگ ژیائو تینگ، وو لی، ژنگ ژی، هائو جون مین، وو ژی، ژانگ چنگ دونگ، گائو لین، لیو یانگ
سرمربی: مارچلو لیپی

شرح بازی:

بازی با برتری تیم چین آغاز شد و این تیم می رفت در همان دقایق ابتدایی ایران را غافلگیر کند. برتری چین تنها چند دقیقه به طول انجامید. روی چند خطر جدی، ملی پوشان فوتبال کشورمان می توانستند دروازه حریف را باز کنند ولی این اتفاق رخ نداد. سرانجام در دقیقه ۱۸ روی توپ ربایی سردار و پاس زیبای او، مهدی طارمی گل اول ایران را به ثمر رساند. در دقیقه ۳۱ بازی سردار آزمون یک بار دیگر توپ را از مدافع حریف ربوده و با از پیش رو برداشتن دروازه بان حریف، گل دوم را هم وارد دروازه چین کرد.

در ادامه نیمه اول تیم ملی ایران می توانست گل های دیگری هم بزند ولی کار با نتیجه دو بر صفر به پایان رسید. نیمه دوم را ایران مسلط تر از چین آغاز کرد و سعی در آرام کردن بازی داشت و نیم نگاهی هم به گلزنی در بین ملی پوشان کشورمان دیده می شد. با نزدیک شدن به دقایق پایانی، از حس و حال دو تیم برای گلزنی کم می شد و چینی ها هم قادر به طراحی خطر چندانی روی دروازه شاگردان کی روش نبودند اما روی یک غافلگیری و ضد حمله سریع، کریم انصاری فرد در ثانیه های پایانی گل سوم ایران را هم به ثمر رساند. با سوت داور قطری بازی دو تیم در نیمه دوم به پایان رسید تا ملی پوشان کشورمان با پیروزی سه بر صفر راهی مرحله نیمه نهایی شده و روز دوشنبه با ژاپن دیدار کنند.