ترامپ با ارسال پیغام‌ها به دنبال مذاکره با ایران است
ترامپ با ارسال پیغام‌ها به دنبال مذاکره با ایران است
اردبیل - امام جمعه اردبیل گفت: ترامپ با ناکامی از فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران با فرستادن پیغام‌های متعدد درصدد مذاکره با جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش عصرتبریز، آیت‎الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل اظهار کرد: هنر انقلاب ما در این ۴۰ سال این بوده که اقتدار بین‌المللی کشورمان به حدی بالا رفته است که در کنار تحمل فشارها و تحریم‌های متعدد این کشور امروز جایگاه خود را بازیافته و به قدرت و صلابت واقعی رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا در این ۴۰ سال در تمام حیله‌ها و نیرنگ‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شکست خورده به طوری که امروز آثار این شکست را در سوریه، عراق و حتی یمن می‌بینیم که در همه این میادین اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران به رخ کشیده شده است

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: آمریکا با تحریم هیچ وقت نمی‌تواند ایرانیان را به رکوع ببرد و یا بخواهد آنها را از اصول خود تنازل دهد.

عاملی بیان کرد: ترامپ در ماه‌های اخیر با فشار حداکثری به سراغ ما آمده است تا با بستن تمام روزنه‌ها کشورمان را فلج کند اما ارزیابی خود آنها نشان می‌دهد در آخرین ترکش خود نیز ناکام ماندند.

وی به رشد علمی کشورمان در اوج تحریم‌ها اشاره و تصریح کرد: تحریم‌ها سکوی پرتاب برای توسعه علوم و فنون و صنایع استراتژیک ایران شده به طوری که رشد علمی ایران در این شرایط سخت بیش از ۲۰ درصد بوده که با تکیه بر دانشمندان جوان خود رتبه اول علمی منطقه و هفدهم جهان را داریم.

امام جمعه اردبیل گفت: ترامپ که با مشورت کور منافقان، عربستان و اسراییل فشار حداکثری را علیه ما تدارک دیده با ناکامی کامل دنبال مذاکره با ایران است تا منطقه را مدیریت کند.

عاملی به نشست ورشو با همراهی ۷۰ کشور علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: این نشست شروع نشده شکست خورد چرا که غرب می‌داند چنین رجزخوانی علیه ملت ما بی‌ثمر است و چنین هزینه‌ها و نقشه‌های افسانه‌ای آمریکا جز زبونی و بیچارگی‌ها چیزی به همراه نداشته است.

وی بیان کرد: هرچند برخی روشنفکران غربزده از همراهی نکردن آمریکا و اروپا واهمه دارند و شاه کلید پیشرفت را در همراهی آمریکا و غرب می‌دانند اما با یک دیپلماسی عزتمندانه می‌توانیم غرب را در برابر این نظام منقاد کنیم.

عاملی در خطبه اول نماز نیز به موضوع حجاب و عفاف اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان با کشف حجاب به دنبال فروپاشی نظام خانواده هستند در حالی که قرآن کریم بانوان را به رعایت حجاب دعوت کرده تا از آزار و اذیت دیگران در امان بمانند.