کارخانه نوآوری تبریز راه اندازی می‌شود
کارخانه نوآوری تبریز راه اندازی می‌شود
کارخانه نوآوری تبریز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری استانداری آذربایجان شرقی در سال آینده راه اندازی می شود.

به گزارش عصرتبریز به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، کامبیز مهدی زاده فرساد – دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی – درباره راه اندازی کارخانه نوآوری آزادی در تهران و کلانشهرها و در آینده، در شهر تبریز اظهار کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده و همکاری و نگاه مثبت استاندار آذربایجان شرقی به حوزه علم و فناوری در سال آینده فضای کارخانه نوآوری و بسترهای فنی برای راه اندازی این کارخانه فراهم می شود.

وی با اشاره به این موضوع که راهبرد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دوری از اقتصاد نفتی و حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان است، گفت: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه هر کشور است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم و با اعتماد به جوانان راه های پیشرفت و توسعه را هموار کنیم.

مهدی زاده خاطر نشان کرد: در سال های اخیر جوانان ما نشان داده اند که با تکیه بر دانش فنی و ورود به حوزه علم و فناوری اقدامات بزرگی انجام داده اند وامروز در نقطه ای قرار داریم که بزرگترین شرکت‌های فناوری به دست همین جوانان اداره می شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی بیان کرد: با ایجاد کارخانه نوآوری تغییر فرهنگی ایجاد شده و بدون سرمایه گذاری و حمایت دولت شرایط را برای جوانان فراهم شد.

وی ضمن ابراز امیدواری از راه اندازی این کارخانه نوآوری بیان کرد: شرکت ها و استارتاپ های تبریز آماده باشند تا بتوانند به زودی فعالیت خود را در این کارخانه نوآوری آغاز و درجهت توسعه و رشد کسب و کارهای نوین و فناوری ها گام بردارند.