یک کارشناس رسانه: سواد رسانه مصرف رسانه ای را لذت بخش می کند
یک کارشناس رسانه: سواد رسانه مصرف رسانه ای را لذت بخش می کند

عصر تبریز: رئیس انجمن متخصصان علوم ارتباطات گفت: سواد رسانه ای می تواند مصرف رسانه ای ما را لذت بخش تر کند و یک رابطه انفعالی را به یک رابطه فعال تبدیل کند. به گزارش شبستان، کمال الدین نیک رفتار خیابانی، رئیس انجمن متخصصان علوم ارتباطات، امروز(۱۸شهریور) در کارگاه آموزشی مدیران و کارشناسان فنی خانه […]

عصر تبریز: رئیس انجمن متخصصان علوم ارتباطات گفت: سواد رسانه ای می تواند مصرف رسانه ای ما را لذت بخش تر کند و یک رابطه انفعالی را به یک رابطه فعال تبدیل کند.

به گزارش شبستان، کمال الدین نیک رفتار خیابانی، رئیس انجمن متخصصان علوم ارتباطات، امروز(۱۸شهریور) در کارگاه آموزشی مدیران و کارشناسان فنی خانه های دیجیتال کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان شرقی که در مجتمع دیجیتال ۲۹ بهمن برگزار شد، با تاکید بر جایگاه سواد رسانه ای ابراز داشت: امروزه بدون سواد رسانه ای نمی توان زندگی کرد و ضرورت آموزش سواد رسانه ای برای عموم مردم ضرورت دارد.

وی افزود: سواد رسانه ای درک متکی بر مهارت که براساس آن می توان انواع رسانه و تولیدات آن ها را شناخت و از یکدیگر تفکیک کرد.

این کارشناس رسانه با تشریح کارکرد رسانه عنوان کرد: کارکرد نظارت بر محیط و نقش خبری، ایجاد همبستگی اجتماعی در واکنش به محیط، انتقال میراث فرهنگی و نقش آموزشی و کارکرد سرگرمی چهار کارکرد رسانه در عصر امروز هستند.

نیک رفتار خیابانی تاکید کرد: رسانه ها قادرند مدل های ارزشی و رفتاری پرقدرتی خلق کنند و بدون آنکه خودآگاه را فعال کنند، بر ما تاثیر می گذارند.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها بر حیات فرهنگی و سیاسی سلطه دارند، تصریح کرد: سواد رسانه ای می تواند مصرف رسانه ای ما را لذت بخش تر کند و یک رابطه انفعالی را به یک رابطه فعال تبدیل کند.

این کارشناس رسانه تاکید کرد: رسانه های جمعی ابزارهایی را به وجود می آورند تا پیام خود را از طریق رسانه به مخاطبان موردنظرشان منتقل کنند.

نیک رفتار خیابانی در ادامه با اشاره به نتایج آگاهی از سواد رسانه ای گفت: ارتقاء آگاهی نسبت به رژیم مصرف رسانه ای، آموزش مهارت های مطالعه و تجزیه و تحلیل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی رسانه از جمله نتایجی است که سواد رسانه ای به دنبال خواهد داشت.