نصب اولین سامانه هشدار وقوع  سیل در شهرستان میانه
نصب اولین سامانه هشدار وقوع  سیل در شهرستان میانه

عصر تبریز: رئیس موسسه تحقیقات آب گفت: با نصب سامانه های هشدار سیل در مسیر رودخانه ها می توان در حوضه های آبریز بزرگ تا ۶ ساعت و در حوضه های آبریز کوچک از نیم تا ۲ساعت قبل از وقوع ، سیل را پیش بینی کرد و به مردم هشدار داد. مرتضی افتخاری در گفتگو […]

عصر تبریز: رئیس موسسه تحقیقات آب گفت: با نصب سامانه های هشدار سیل در مسیر رودخانه ها می توان در حوضه های آبریز بزرگ تا ۶ ساعت و در حوضه های آبریز کوچک از نیم تا ۲ساعت قبل از وقوع ، سیل را پیش بینی کرد و به مردم هشدار داد. مرتضی افتخاری در گفتگو با خبرگزاری صدا وسیما با اشاره به نصب اولین سامانه هشدار سیل در رودخانه ای در شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی افزود: این سامانه در کشور بومی سازی شده است و با سرمایه گذاری ۲ میلیارد تومان می توان مسیری به طول ۵۰۰ کیلومتر را مطالعه و این سیستم را نصب کرد.

وی درصد تلفات ناشی از سیل را با نصب این سیستم ، حداقلی یا حتی صفر دانست و تصریح کرد: این سامانه با پخش صدای آژیر تا شعاع ۱۰۰ کیلومترمی تواند مردم را از وقوع سیلاب مطلع می کند. رئیس موسسه تحقیقات آب گفت: دورکردن مردم از حاشیه سیل به جای دور کردن سیل از مردم از رویکردهای مهم است و علاوه بر روش های سازه ای باید از راه های غیرسازه ای نیز بهره گرفت. افتخاری افزود : این سامانه بر اساس بارش و دبی رودخانه درباره امکان بروز سیل هشدار می دهد. وی تصریح کرد: با تامین اعتبارات لازم می توان تمام قسمت های کشور را که در معرض تهدید بروز سیلاب است زیرپوشش این سامانه ها قرار داد.