شروط سفت و سخت برای عقد قرارداد با سرمربی جدید تیم ملی
شروط سفت و سخت برای عقد قرارداد با سرمربی جدید تیم ملی
فدراسیون فوتبال ایران این روز‌ها درگیر انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران است.

به گزارش عصرتبریز، مسئولان فدراسیون فوتبال در حال مطالعه روی گزینه‌های مورد نظر برای سپردن هدایت تیم ملی فوتبال هستند و در عین‌ حال باید شرایطی را به وجود بیاورند که با حضور نام‌های بزرگ بازهم مشکلات زمان کی روش به وجود نیاید. اظهارات مهدی تاج در مورد نظر خواهی از وزارت ورزش و جوانان در مورد سرمربی جدید تیم ملی فوتبال نشان می‌دهد فدراسیون در حال حاضر استقلال مالی برای جذب هر مربی را ندارد و در صورتی می‌تواند به گزینه مورد نظر برسد که این فرد مورد وثوق و حمایت وزارت ورزش و جوانان باشد.

دوران ۸ ساله حضور کی روش در تیم ملی فوتبال ایران به پایان رسید و در طول این مدت به فراخور لذتی که از بازی‌های تیم ملی فوتبال داشتیم همان اندازه هم حرص خوردیم. این تجربه برای فوتبال ایران می‌تواند راهگشای قرارداد بعدی برای تیم ملی فوتبال و فدراسیون نشینان باشد و باید به‌ اصطلاح میخ خود را همان اول بسیار محکم بکوبیم. کی روش در برخی روز‌ها در جایگاه وزیر و روز‌هایی هم به‌ جای رئیس فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت و البته وظیفه اصلی خود در زمین فوتبال را هم تقبل کرد.

منکر اتفاقات خوب و استفاده از دانش کی روش در تیم ملی فوتبال نیستیم، اما باید از نکات منفی درس گرفت لذا آنچه برای قرارداد بعدی در تیم ملی فوتبال ایران باید لحاظ کرد حد و حدود هر فردی در چارچوب شرح وظایفش است.

۱- سرمربی آینده تیم ملی فقط می‌تواند در حیطه اختیارات فنی برای فوتبال ملی ما تصمیم بگیرد و در بحث کادرفنی و عوامل حاضر در کنار تیم ملی فوتبال این فدراسیون است که باید تصمیم بگیرد.
۲- سرمربی آینده تیم ملی فوتبال باید با استفاده از کادر داخلی تجربیاتش را در اختیار ایران قرار دهد و در نهایت با برگزاری جلسات متعدد با مربیان داخلی از نظرات آن‌ها استفاده کند.
۳- دیدن حداقل بازی‌های باشگاهی مهم توسط سرمربی تیم ملی الزامی است.
۴- موارد چالش‌برانگیز در بحث زمان اردو و …… باید از طریق فدراسیون مطرح شود نه از طریق رسانه‌های جمعی و مجادلات رسانه‌ای با مربیان ایرانی و مورد مناقشه
۵- مبلغ قرارداد در توان فدراسیون فوتبال باشد تا در آینده به بهانه پول نگرفتن، کادرفنی و سرمربی نتوانند هر روز با مصاحبه برای تیم ملی فوتبال ایران حاشیه درست کنند.
۶- امکانات ایران برای فوتبال در حد موجود است و درخواست‌های بیشتر منوط به شرایط است و سرمربی باید در همین چارچوب درخواست‌ها را عنوان کند و باید در ابتدای قرارداد امکانات تیم ملی از لحاظ سخت‌ افزاری و نرم‌ افزاری کاملاً تشریح شود.

به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال در مورد مسائل فوق با ما هم‌عقیده است و باید در روز‌های آتی تمامی گزینه‌ها با این شرایط کنار بیایند و در غیر این صورت یک دوران کی روشی دیگر در ایران سپری خواهد شد.