فوت ۸۱۶ نفر در حوادث رانندگی آذربایجان‎شرقی/ افزایش ۲۰ درصدی تلفات و مصدومین نسبت به سال گذشته
فوت ۸۱۶ نفر در حوادث رانندگی آذربایجان‎شرقی/ افزایش ۲۰ درصدی تلفات و مصدومین نسبت به سال گذشته
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۸۱۶ نفر در ده ماهه اول امسال در این استان به علت حوادث رانندگی جان باختند، گفت: آین آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش عصرتبریز به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی آذربایجان شرقی، آرتین کمالی با بیان اینکه در ده ماهه اول امسال فوت های ناشی از حوادث رانندگی ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی ۸۱۶ نفر بود، اظهار کرد: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد ۶۸۲ نفر بوده حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است و از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت در استان ۶۶۲ نفر مرد و ۱۵۴ نفر زن بودند.

وی افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۵۶۵ فوتی در جاده های برون شهری و روستایی، ۱۴۳ نفر در مسیرهای درون شهری، ۱۷ نفر در جاده های خارج از استان یا نامعلوم گزارش شده است، همچنین در طی مدت مذکور ۵۳ نفراز این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و۳۲ نفرنیز با فاصله بیش از ۳۰ روز از تصادف فوت کرده است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی افزود: دردی ماه سال جاری تعداد ۶۳ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با سال گذشته در همین مدت که ۵۵ نفر بود حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

کمالی همچنین گفت: در طی ده ماهه اول سالجاری تعداد مصدومین حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی ۱۵ هزار و ۹۷۸ نفر بوده است که از این تعداد ۴ هزار و ۳۹۳ نفر زن و ۱۱ هزار و ۵۸۵ نفر مرد بودند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومین حوادث ترافیکی ۱۴ هزار و ۱۰۲ نفر گزارش شده بود۱۳ درصد افزایش داشته است.

همچنین در دی ماه سالجاری یک هزار و ۳۳۵ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته حدود ۲۴ درصد افزایش نشان می دهد.

گفتنی است تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در طی سال ۹۶ در استان ۷۹۰ نفر بود که از این تعداد ۱۶۰ نفر زن و ۶۳۰ نفر مرد گزارش شده اند. مصدومین این حوادث نیز درسال گذشته بالغ بر ۱۶ هزار و ۳۶۴ نفر گزارش شده است.