راه‌ اندازی پلیس دوچرخه سوار در تبریز
راه‌ اندازی پلیس دوچرخه سوار در تبریز

عصر تبریز: ناصر میکائیلی، رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی، در نشست خبری با خبرنگاران گفت: پلیس دوچرخه سوار در جهت رسیدگی سریع به تصادفات در سه ماه آینده در شهر تبریز راه اندازی می شود. وی با اشاره به آمار تصادفات چهار ساله اخیر در این استان ابراز داشت: در سال ۱۳۹۰ تعداد ۲۸۹ […]

عصر تبریز: ناصر میکائیلی، رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی، در نشست خبری با خبرنگاران گفت: پلیس دوچرخه سوار در جهت رسیدگی سریع به تصادفات در سه ماه آینده در شهر تبریز راه اندازی می شود.

وی با اشاره به آمار تصادفات چهار ساله اخیر در این استان ابراز داشت: در سال ۱۳۹۰ تعداد ۲۸۹ فقره تصادف منجر به مرگ و در سال گذشته ۱۶۱ تصادف منجر به مرگ در استان آذربایجان شرقی ثبت شد که کاهش ۴۴ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: در پنج ماهه اول سال جاری نیز شاهد کاهش ۱۵ درصدی تصادف منجر به فوت در تبریز بودیم اما این رقم در شهر مرند با ۶۶ درصد و در ملکان با صددرصد افزایش روبه رو بود.

میکائیلی ادامه داد: در پنج ماهه سال جاری تعداد ۳۴ نفر از عابران پیاده به علت تصادف فوت کردند که ۴۶ درصد آمار تصادفات فوتی استان را شامل می شود و ۳۶ درصد فوتی ها نیز شامل راکب یا ترک نشین موتور است.

وی با اشاره به تخلفات حادثه ساز و مهم رانندگی در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: ۲۰ تخلف رانندگی حادثه ساز در این استان در اولویت هستند که سرعت غیرمجاز با هزار و ۲۰۶ فقره برخورد، سبقت غیرمجاز با ۹ هزار فقره برخورد و عبور از چراغ قرمز، عبور از محل ممنوع و تجاوز به چپ از بیشترین آمار حادثه ساز برخوردار هستند.

رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی به ساعت های تصادفات درون شهری اشاره کرد و گفت: ۲۴ درصد تصادفات فوتی از ساعت ۱۲ تا ۱۵ و ۱۹ درصد تصادفات فوتی نیز در ساعت ۱۹ تا ۲۱ رخ داده است.

میکائیلی همچنین عدم توجه به جلو با ۳۹ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۲۸ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۹ درصد را بیشترین علت تصادفات در استان آذربایجان شرقی برشمرد.

وی در ادامه از برخورد با خودروهای با تخلفات بالا خبر داد و اظهار داشت: هزار و ۲۴۰ خودرو با خلافی بالای ۱۰ میلیون ریال در سال جاری توقیف شدند و ۳۴ گواهینامه با نمره منفی بالای ۳۰ نیز ضبط شد.

رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی گفت: تعداد ۹۶۰ هزار دستگاه خودرو در استان در حال تردد هستند که بیش از ۶۶۰ هزار در شهر تبریز هستند و ۴۵۵ هزار موتورسیکلت نیز در استان وجود دارد.

میکائیلی در بخش دیگری با اشاره به اولویت های پلیس راهور استان خاطرنشان کرد: پلیس دوچرخه سوار در جهت رسیدگی سریع به تصادفات در سه ماه آینده در استان آذربایجان شرقی راه اندازی می شود.

وی فعال سازی شورای ترافیک شهرستان و استان، افزایش برخورد با تخلفات ساکن، استانداردسازی علائم افقی و عمودی سطح شهر، رفع نواقص هندسی معابر شهرها، شناسایی نقاط حادثه خیز را از دیگر اولویت های پلیس راهور استان در سال جاری برشمرد.