مسمومیت چند نفر در اهر بر اثر مصرف مشروبات الکلی
مسمومیت چند نفر در اهر بر اثر مصرف مشروبات الکلی
اهر - رئیس بیمارستان باقرالعلوم اهر گفت: متأسفانه بر اثر مصرف مشروبات الکلی دست ساز و تقلبی در این شهرستان تعدادی از همشهریان دچار مسمومیت شدند.

به گزارش عصرتبریز، محمدجواد حیدری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه روز گذشته تعدادی از شهروندان به دلیل مسمومیت با الکل به بیمارستان باقرالعلوم اهر مراجعه کردند، افزود: مراجعه کنندگان دچار مسمومیت متیلیک شده بودند و حال مساعدی نداشتند.

وی با بیان اینکه علت مسمومیت‌ها استفاده از مشروبات الکلی دست ساز و تقلبی است، گفت: استفاده از این الکل‌ها عوارض بسیار خطرناکی مانند کوری چشم و از بین رفتن کلیه‌ها را به همراه دارد و میزان آسیب بستگی به مقدار مصرف و ورود سم به داخل بدن دارد.

رئیس بیمارستان باقرالعلوم اهر با ذکر اینکه استفاده از این الکل‌ها حتی منجر به مرگ افراد نیز می‌شود، عنوان کرد: تعدادی از مراجعه کنندگان وضع مناسبی نداشتند و پس از انجام مراحل اولیه درمان، اکنون تحت مراقبت‌های ثانویه درمانی قرار دارند.

حیدری با بیان اینکه برای مشخص شدن نوع سم، نمونه‌ها به مرکز استان ارسال شده‌اند، افزود: اگر استفاده‌کنندگان از این مشروبات الکلی دست ساز و تقلبی به هر دلیلی دچار عوارضی مانند تاری دید، سردرد، سرگیجه و کاهش سطح هوشیاری شدند، باید سریعا به بیمارستان اهر مراجعه و تحت درمان قرار بگیرند.