آل‌هاشم: حضور بشار اسد در ایران نشانه اقتدار اسلام در منطقه بود
آل‌هاشم: حضور بشار اسد در ایران نشانه اقتدار اسلام در منطقه بود
نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی اصلی‌ترین عامل در خصومت دشمنان با نظام را مربوط به ماهیت اسلامی نظام عنوان کرد و گفت: حضور بشار اسد در ایران نشانه حضور مقتدرانه و پیروزمندانه اسلام در ایران و منطقه بود.

به گزارش عصرتبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در مراسم تجلیل از روحانیون رزمنده استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه اگر به تاریخ بنگریم، می‌بینیم که علمای شیعه همواره مسئولیت راهنمایی مردم را عهده‌دار بودند و در مبارزات علیه حکومت‌های ظالم در پیشاپیش مردم حرکت کرده‌اند اظهار داشت: با پیروزی انقلاب و پدیدآمدن افق‌های تازه، مسئولیت‌های سنگینی برعهده روحانیت گذاشته شده است که حفظ و پاسداری از نظام اسلامی و تبلیغ ارزش‌های دینی و آرمان‌های حضرت امام برعهده این علما بوده است.

وی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی از آغاز با عنوان نظام روحانی شناخته شده است و امکان تفکیک روحانیت از نظام جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد افزود: روحانیت در جمهوری اسلامی در مقاطع مختلف بسیج کننده مردم در حوزه‌های مختلف بودند؛ دفاع مقدس، راهپیمایی‌ها و انتخابات از جمله مصادیقی است که روحانیت تاثیرات راهبردی در آنها ایفا کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی نقش روحانیت را در پیروزی و استمرار انقلاب نقش فراموش نشدنی دانست و گفت: روحانیون در ترویج فرهنگ ایثار و جهاد هم تاثیرگذار بودند و امروز مهمترین رسالت روحانیت مقابله با تهدیدات نرم دشمنان جمهوری اسلامی ایران است.

‌آل‌هاشم اصلی‌ترین عامل در خصومت دشمنان با نظام را مربوط به ماهیت اسلامی نظام عنوان کرد و ابراز داشت: حضور بشار اسد در ایران نشانه حضور مقتدرانه و پیروزمندانه اسلام در ایران و منطقه بود که آمده بود از مقام معظم رهبری تشکر کند.