شهرستان تبریز بزرگترین جمعیت بیسوادی در آذربایجان شرقی
شهرستان تبریز بزرگترین جمعیت بیسوادی در آذربایجان شرقی

عصر تبریز: مدیر نهضت سواد آموزی آذربایجان شرقی از شهرستان تبریز به عنوان منطقه ای نام برد که بیشترین جمعیت بیسوادی استان را در خود جای داده است. جمال پیری با اشاره به وجود بیش از ۱۸۰ هزار بیسواد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ در آذربایجان شرقی افزود : از این تعداد بیش از ۵۸ […]

عصر تبریز: مدیر نهضت سواد آموزی آذربایجان شرقی از شهرستان تبریز به عنوان منطقه ای نام برد که بیشترین جمعیت بیسوادی استان را در خود جای داده است.

جمال پیری با اشاره به وجود بیش از ۱۸۰ هزار بیسواد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ در آذربایجان شرقی افزود : از این تعداد بیش از ۵۸ هزار نفردر شهرستان تبریز زندگی می کنند.

وی درصد بیسوادی در گروههای سنی استان را متفاوت دانست و افزود :درصد باسوادی در آذربایجان شرقی در کل گروههای سنی بیش از ۸۲ درصد است و این یعنی هنوز بیش از ۱۷ درصد جمعیت آذربایجان شرقی بیسواد هستند.

مدیر نهضت سواد آموزی آذربایجان شرقی استقبال کم بیسوادان از کلاسهای سواد آموزی را بزرگترین چالش پیش روی ریشه کنی بیسوادی برشمرد و اعلام کرد :دولت مبلغ ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال به عنوان مشوق برای خود آموزان بیسواد در منزل ومبلغ یک میلیون و ۳۴۰ هزار ریال نیز به سواد آموزان کلاسها ی نهضت سواد آموزی پرداخت می کند.

وی ملاک تایید باسواد شدن بیسوادان را توانایی در خواندن و نوشتن ،حساب کردن و روخوانی قران برشمرد و یاد آور شد: نام نویسی برای کلاسهای سواد آموزی هرسال از ۱۵ فروردین آغاز و تا آخر بهمن تداوم می یابد و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵ هزارو ۶۰۰ سواد آموز جذب کلاسها شده و در حال یادگیری هستند و پیش بینی می شود تعداد سواد آموزان استان تا پایان سال به بیش از ۱۵ هزار نفر برسد.

مدیر نهضت سواد آموزی آذربایجا ن شرقی همچنین گفت :به رغم وجود قوانین سخگیرانه برای خانواده هایی که مانع تحصیل فرزندان خود می شوند تاکنون این قانون به درستی اجرا نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران