بسترسازی برای ساخت سریال شیخ صفی‌الدین اردبیلی
بسترسازی برای ساخت سریال شیخ صفی‌الدین اردبیلی
اردبیل - استاندار اردبیل از بستر سازی برای ساخت سریال شیخ صفی الدین اردبیلی و به تصویر کشیدن تاریخ غنی صفویه با بهره‌گیری از زبان هنر خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، اکبر بهنام‌جو ظهر دوشنبه در جلسه بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان افزود: ساخت سریال شیخ صفی‌الدین اردبیلی حرکت عظیم فرهنگی با سرمایه گذاری حدوداً ۱۰ میلیارد تومانی است که امیدواریم در زمان پیش بینی شده و به طور رضایت بخش به پیش رود.

وی افزود: به لحاظ اهمیت خاص و زیربنایی بودن حوزه فرهنگ به دنبال کارهای اساسی و بنیادین در این حوزه هستیم و در همین راستا برنامه فرهنگی ویژه‌ای برای استان تدوین شده است.

استاندار اردبیل با بیان این که توجه جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در این خصوص انتظار داریم، یادآور شد: از وزیر فرهنگ و ارشاد خواستاریم تا تیم کارشناسی این وزارت برنامه‌های مذکور را بررسی و در صورت مشاهده هرگونه نواقص احتمالی نسبت به برطرف کردن آن‌ها اقدام نماید.

گفتنی است در پایان این نشست، کتاب «سوزلرین واحد یازیلیشی» شیوه خط و فرهنگ املایی ترکی آذربایجان که در شورای علمی پژوهشی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان تألیف شده است رونمایی شد.