کمپین «رسانه‌ و ازدواج» در آذربایجان‌شرقی به راه افتاد
کمپین «رسانه‌ و ازدواج» در آذربایجان‌شرقی به راه افتاد

عصر تبریز: دبیرخانه ستاد تسهیل ازدواج جوانان آذربایجان‌شرقی با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی و آموزه‌های دینی در اجرای سنت حسنه ازدواج، کمپین «رسانه‌ و ازدواج» را راه‌اندازی کرد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، لیلا جاویدان، معاون امور فرهنگی و امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در نشست خبری با […]

عصر تبریز: دبیرخانه ستاد تسهیل ازدواج جوانان آذربایجان‌شرقی با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی و آموزه‌های دینی در اجرای سنت حسنه ازدواج، کمپین «رسانه‌ و ازدواج» را راه‌اندازی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، لیلا جاویدان، معاون امور فرهنگی و امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به منظور آغاز فعالیت کمپین «رسانه‌ و ازدواج» در استان اظهار داشت: دبیرخانه ستاد تسهیل ازدواج جوانان در نظر دارد با برگزاری نشست های تخصصی با صاحبنظران عرصه رسانه، افکار عمومی را نسبت به مسأله ازدواج جوانان حساس کند.

وی با بیان این‌که کمپین رسانه ای ازدواج در سراسر استان برای ترویج ازدواج آسان همزمان با هفته ازدواج راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد متأسفانه آمارها خبر از وضعیت نامطلوب ازدواج جوانان در استان دارد، این در حالی است که آمار طلاق نیز روز به روز در حال افزایش است.

جاویدان با بیان این‌که امور فرهنگی و بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی به دنبال تعامل حداکثری با نهادهای مردمی، حوزوی و دانشگاهی در راستای ترویج ازدواج آسان جوانان است، تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ برنامه در محورهای مختلف به مناسبت هفته ازدواج در سطح استان طراحی شده است.

وی با بیان این‌که دبیرخانه ازدواج جوانان راه‌اندازی شده و به دنبال برگزاری برگزاری نشست های تخصصی ازدواج در روستاها و همکاری با صداوسیما برای پخش ۱۱ برنامه تصویری و ۲۰ برنامه رادیویی همزمان با هفته ازدواج است، گفت: ارایه تسهیلات ارزان قیمت به زوج های جوان، دعوت از فعالان بخش خصوصی برای عقد قرارداد جهت تهیه ملزومات ازدواج و افتتاح چند مرکز همسان‌گزینی در تبریز از دیگر برنامه‌ها است.

معاون امور فرهنگی و امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر مشارکت خیرین و نهادهای مردمی در امر ازدواج جوانان خاطرنشان کرد: قصد داریم برای جلوگیری از سوء استفاده، بانک اطلاعاتی از خیرین و فعالان تهیه جهیزیه محلات و هیأت های مذهبی را جمع آوری کنیم.

جاویدان با بیان این‌که در پنج ماهه اول سال، ۱۶ هزار و ۲۷۸ ازدواج ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳/۷ درصدی نشان می‌دهد، گفت: این در حالی است که در این مدت ۳۲۷۱ مورد طلاق ثبت شده که نسبت به پنج ماهه نخست سال ۹۳، تعداد ۲۹ مورد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: طبق تحقیقات به ‌عمل آمده؛ مهم‌ترین دلایل بی رغبتی جوانان به ازدواج تنوع طلبی، مسؤولیت گریزی، ترس از طلاق و خیانت همسر، مشکلات اقتصادی، فقر خانوادگی، آزادی ارتباط دختر و پسر بوده است، باید گفت که متأسفانه آمار طلاق از سال گذشته تاکنون روندی صعودی داشته است.

جاویدان با ارایه آخرین آمار از وضعیت ازدواج و طلاق جوانان در استان افزود: میانگین سن ازدواج در مردان استان ۲۷ و در زنان استان ۲۲ سال است، حدود ۱۷ درصد طلاق ها در همان یک سال اول ازدواج و ۵۰ درصد طلاق ها در بین زوجینی که کمتر از پنج سال با هم زندگی کرده اند، اتفاق افتاده است.