ضلع جنوبی «گجیل» در اختیار دستفروشان باغ‌گلستان قرار می‌گیرد
ضلع جنوبی «گجیل» در اختیار دستفروشان باغ‌گلستان قرار می‌گیرد
شهردار تبریز سامان‌دهی بازار گجیل را از اقدامات موثر در روان‌سازی ترافیک و رونق اقتصادی این بازار خواند و گفت: با اجرای این طرح، در آینده‌ای نزدیک، معضل دستفروشی باغ گلستان نیز برطرف می‌شود.

به گزارش عصرتبریز، ایرج شهین‌باهر عصر جمعه از آخرین مراحل طرح سامان‌دهی بازار گجیل بازدید کرد و در جریان روند تملک، آزادسازی و نحوه انتقال دستفروشان به این محل قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید، با اشاره به اهمیت بازار گجیل اظهار داشت: بازارچه قدیمی گجیل، از بازارهای قدیمی و پرتراکم شهرمان است؛ این امر نشان‌دهنده ارزش و اعتمادی است که شهروندان از گذشته، برای این بازارچه قائل‌اند.

شهردار تبریز به وجود برخی فضاهای بلاتکلیف و ناکارآمد در اطراف این بازار اشاره و خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته، با تلاش‌های شهرداری منطقه ۴، اقدامات کارسازی برای تقویت بافت گجیل صورت گرفته و نهایتاً به ضلع جنوبی بازارچه رسیده ‌است.

شهین‌باهر از برنامه شهرداری برای انتقال دستفروشان باغ گلستان به گجیل خبر داد و افزود: ضلع جنوبی بازارچه گجیل، با پایان عملیات تملک و آزادسازی، در اختیار دستفروشان باغ گلستان قرار می‌گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد، با تلاش شهرداری منطقه ۴، قسمت‌های باقی‌مانده گجیل در ضلع جنوبی، هرچه سریع‌تر تملک و آزادسازی شوند.

شهردار تبریز با بیان اینکه شهرداری، مصمم به حمایت اصولی و قانون‌مند از دستفروشان است، تصریح کرد: امیدواریم با تدابیری که شهرداری در این خصوص اندیشیده، شاهد کسب‌وکار بی‌دغدغه دستفروشان و در عین حال، تردد آسان و ترافیک روان در سطح شهر باشیم.

اکبر امجدی شهردار منطقه ۴ تبریز نیز در این بازدید، با ارائه گزارشی از روند سامان‌دهی بازار گجیل گفت: بخش اعظمی از تملک ضلع جنوبی بازارچه گجیل به پایان رسیده و تنها چهار مغازه قدیمی باقی مانده که تملک آن‌ها نیز در مراحل پایانی است.

وی اضافه کرد: این بخش از بازار گجیل، پس از تملک و آزادسازی، در فضایی که زیبنده اصناف و شهروندان محله باشد، به مجتمع تجاری همشهری متصل می‌شود.

امجدی خاطرنشان کرد: همزمان، پیگیر انتقال دستفروشان باغ گلستان به گجیل هستیم و امیدواریم با نهایی‌شدن این انتقال، به زودی شاهد یک اقدام کارساز در مرکز شهر باشیم.