بیش از ۱۰ درصد زندانیان آذربایجان‌شرقی تحصیلات عالی دارند
بیش از ۱۰ درصد زندانیان آذربایجان‌شرقی تحصیلات عالی دارند
معاون قضایی دادگستری کل آذربایجان‌شرقی، گفت: افزون بر ده درصد جمعیت زندانی استان دارای تحصیلات فوق لیسانس و دکترا هستند.

به گزارش عصرتبریز، بابک محبوب علیلو در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با ارائه گزارش سیمای جرایم، آسیب‌های اجتماعی و دعاوی استان در ۹ ماهه سال ۱۳۹۷ گفت: ۵۶ درصد از کل اتهامات در استان را ده اتهام (توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی، تهدید، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادف رانندگی، سرقت مستوجب تعزیر، تخریب، کلاهبرداری، تصرف عدوانی، ممانعت از حق و مزاحمت ملکی) تشکیل می‌دهد.

وی افزود: ورودی پرونده‌های کیفری در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۹ و نیم درصد افزایش داشته است.

وی از افزایش ۱۳ درصدی ورودی پرونده‌های حقوقی دادگستری کل استان در ۹ ماهه سال ۱۳۹۷ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۶ خبر داد و ادامه داد: ۵۷ درصد از کل دعاوی استان را ده دعوی (مطالبه خسارات دادرسی، مطالبه وجه، مطالبه وجه چک، اعسار از پرداخت هزینه دادرسی، تأمین خواسته، طلاق توافقی، مطالبه خسارت تاخیر تأدیه، اعسار از پرداخت محکوم به، الزام به تمکین و مطالبه خسارت) تشکیل می‌دهد.

معاون قضایی و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گفت: بیش از ۷۰ درصد ورودی زندانیان استان را افراد متأهل تشکیل می‌دهند و افزون بر ده درصد جمعیت زندانی استان دارای تحصیلات فوق لیسانس و دکترا هستند.

محبوب علیلو با ابراز نگرانی از افزایش آسیب‌های اجتماعی، خواستار همگرایی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی در ارایه و اجرای طرح‌های مرتبط با کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی و جرایم شد.

وی همچنین بر اهتمام دستگاه‌ها در اجرای طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم مرتبط با ایام پایانی سال به‌ویژه حوادث چهارشنبه آخر سال، تصادفات جاده‌ای، سرقت و … تأکید کرد.