زیرساخت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های توسعه منطقه آزاد ارس در حال تکمیل است
زیرساخت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های توسعه منطقه آزاد ارس در حال تکمیل است
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس گفت: زیرساخت های توسعه منطقه آزاد ارس در حال تکمیل است.

محسن نریمان ظهر امروز در آئین افتتاح چهار طرح صنعتی و گردشگری در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس با بیان این مطلب اظهار داشت: از نماینده شهرستان‌های مرند و جلفا می‌خواهیم تا به عنوان یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین کارآمد مشکلات پیش روی این منطقه را از پیش پای ما بردارد.

وی افزود: ایجاد فرودگاه ارس تمام مراحل کاری خود را طی کرده و امید می‌رود با توصیه‌های مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد مشکلات موجود در شورای عالی فضایی کشور نیز از سر راه این فرودگاه که خواسته مردم است برداشته شود.

نریمان با اشاره به میزان صادرات و واردات این منطقه در طول سال ۹۷ گفت: تاکنون ۲۲۰ میلیون دلار صادرات و ۵۰ میلیون واردات از ارس داشته‌ایم که رقمی بی نظیر در بین مناطق آزاد کشور است و میزان درآمد سالانه ما در ۱۱ ماه گذشته درآمد با احتساب عوارض خروج و نفروختن زمین‌های ارزشمند منطقه ۲۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس از جذب ۹ تریلیون ریال سرمایه گذاری داخلی در این منطقه نیز خبر داد و گفت: هدف ما تحقق ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخشصنعت کشاورزی و گردشگری است و در بخش ارزی نیز ۸۰ میلیون دلار هدف گذاری داریم.