تسلا از ایمن‌ترین خودروی برقی رونمایی کرد (عکس)
تسلا از ایمن‌ترین خودروی برقی رونمایی کرد (عکس)
الون ماسک از خودروی اس یو وی و تمام برقی «مدل Y» رونمایی کرد. این خودرو با قیمت پایه ۳۹ هزار دلار عرضه می شود

به گزارش عصرتبریز به نقل از آسوشیتدپرس، «الون ماسک» مدیر شرکت تسلا از یک خودروی SUV تمام الکتریک «مدل Y» رونمایی کرد. این شرکت امیدوار است با عرضه این خودرو مشتریانی را به خود جلب کند که به دنبال یک اتومبیل تمام برقی هستند.

ماسک در مراسم رونمایی گفت: این خودرو قابلیت‌های یک SUV را دارد اما سواری آن شبیه یک خودروی اسپرت است. در این وسیله نقلیه به نگرانی‌های ایمنی توجه شده و ما تخمین می‌زنیم ایمن‌ترین خودروید SUV اندازه متوسط در جهان باشد.

«مدل Y» یک شیشه سقفی پانورامیک و یک نمایشگر لمسی ۱۵ اینچی برای کنترل خودرو دارد.

قیمت پایه برای نسخه استاندارد ۳۹ هزار دلار اعلام شده و می‌تواند با یک بار شارژ ۳۷۰ کیلومتر طی کند. نسخه‌ای که قابلیت پیمایش مسافت بیشتری دارد با قیمت پایه ۴۷ هزار دلار عرضه می‌شود و می‌تواند با یک بار شارژ ۴۸۳ کیلومتر طی کند.

نسخه دوموتوره با چهار چرخ متحرک «مدل Y» با قیمت پایه ۵۱ هزار دلار عرضه می‌شود. همچنین این خودرو که می‌تواند در ۳.۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۹۷ کیلومتر بر ساعت برساند و بالاترین سرعت آن نیز ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت است با قیمت ۶۰ هزار دلار عرضه می‌شود.

«مدل Y» مهمترین محصول تسلا به حساب می‌آید زیرا برای عموم عرضه شده و شرکت با فروش آن می‌تواند بدهی‌های عظیم خود را پرداخت کند.

به گفته ماسک پیش سفارش «مدل Y» از هم اکنون آغاز شده است.