واکنش ظریف به افشای جاسوسی آمریکا
واکنش ظریف به افشای جاسوسی آمریکا

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به افشای جاسوسی آمریکا و شنود مکالمات سران کشورهای مختلف در نیویورک، اظهار کرد: مگر جای تعجب دارد؟ به گزارش پایگاه خبری عصر تبریز به نقل از شبکه خبر محمدجواد ظریف که در نیویورک به سر می‌برد در پاسخ به خبرنگاری که موضوع شنود مکالمات مقامات شرکت کننده در […]

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به افشای جاسوسی آمریکا و شنود مکالمات سران کشورهای مختلف در نیویورک، اظهار کرد: مگر جای تعجب دارد؟

به گزارش پایگاه خبری عصر تبریز به نقل از شبکه خبر محمدجواد ظریف که در نیویورک به سر می‌برد در پاسخ به خبرنگاری که موضوع شنود مکالمات مقامات شرکت کننده در اجلاس سازمان ملل در نیویورک را طرح کرد، گفت: مگر جای تعجب دارد؟
شبکه امریکایی ان بی‌سی دیروز گزارش داد که اطلاعات و اسناد مربوط به جاسوسی سازمان های امنیتی امریکا از سال ۲۰۰۷ را به دست آورده که نشان می‌دهد آن‌ها با کار گذاشتن تجهیزات در اتاق‌ها و سالن‌ها و شنود مکالمات تلفن‌ها، صحبت‌ه+ای روسای‌جمهور و مقامات کشورهای شرکت کننده در مجمع عمومی سازمان ملل، از جمله محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران را ضبط می‌کردند.

ان بی سی در گزارش خود به نقل از برخی همراهان مقامات ایرانی در اجلاس سال‌های قبل سازمان ملل از جمله مترجم محمود احمدی‌نژاد اضافه کرده است که مقامات ایرانی همواره احتمال می دادند که صحبت‌های آن‌ها شنود می‌شود و با احتیاط رفتار می‌کردند.

مقامات امریکایی بطور رسمی واکنشی به این خبر نشان نداده اند، اما سخنگوی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل دیروز تاکید کرد همه کشورهای عضو سازمان ملل باید حقوق اعضای دیگر از جمله امنیت مکالمات را رعایت کنند.

ان بی سی تصریح کرده است که این عملیات در اجلاس امسال نیز اجرا می‌شود.
در گزارش ان‌بی‌سی از احتمال شنود مکالمات حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در جریان نشست عمومی سازمان ملل در هفته جاری هم سخن به میان آمده است.
موضوع جاسوسی و شنود مکالمات مردم و مقامات امریکایی و کشورهای دیگر، پیش از این با اسناد و مدارکی که ادوارد اسنودن، مامور سابق سیا منتشر کرده بود، فاش شده بود.