دغدغه‌های رهبری در ساماندهی گلزار شهدا لحاظ می‌شود
دغدغه‌های رهبری در ساماندهی گلزار شهدا لحاظ می‌شود
مدیرعامل آرامستان های شهرداری تبریز با اشاره به تسریع فاز دوم طرح مسقف سازی گلزار شهدا گفت: در اجرای طرح ساماندهی گلزار شهدا، دغدغه های مقام معظم رهبری لحاظ می شود.

به گزارش عصرتبریز، احد فلاحی در آیین هفته تجلیل از خادمان آرامستان ها در بیت امام جمعه تبریز اظهار داشت: اتمام فاز دوم مسقف سازی گلزار شهدای وادی رحمت و ساماندهی قبور مطهر شهدا با حفظ یادگارهای آن عزیزان اولویت اول این مجموعه است.

به گفته وی، پیرو جلسه اخیر قائم مقام محترم شهردار کلانشهر تبریز با پیمانکار و عوامل اجرایی این پروژه، قرار شد مسقف سازی و ساماندهی فاز دوم گلزار شهدای وادی رحمت تا آخر تیرماه ۹۸ به اتمام برسد.

فلاحی همچنین یادآور شد: مسقف سازی گلزار شهدای شنب غازان نیز با ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار آغاز شده و با همکاری بنیاد شهید و شهرداری منطقه ۶ تا یک ماه دیگر به پایان می رسد.

وی در ادامه اظهار داشت: ساماندهی گلزار شهدای ستارخان، مارالان، خطیب و قراملک هم در برنامه این سازمان قرار دارد.

مدیرعامل آرامستان های شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود، مشکل ترافیک را مهمترین معضل وادی رحمت خواند و افزود: برای رفع این مشکل و تامین رضایت و رفاه حال شهروندان، چندین پروژه به طور همزمان در این مجموعه اجرایی شده است.

فلاحی با اشاره به افتتاح پارکینگ ۵ هکتاری وادی رحمت اظهار داشت: با انتقال غسالخانه زنانه به مکان جدید، معضل ترافیک به طور کلی در ورودی میدان اصلی وادی رحمت رفع می شود.

وی از بازسازی مسیر قدیم وادی رحمت با همکاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: این مسیر نیز در مواقع ضروری برای تخلیه بار ترافیکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل آرامستان های شهرداری تبریز همچنین از آغاز عملیات راه خروجی جدید وادی رحمت خبر داد و گفت: این مسیر به موازات بلوار معراج احداث می شود که در کاهش ترافیک نقش مهمی ایفا خواهد نمود.

وی تاکید کرد: ایجاد باند کندرو رفت و برگشت مسیر بلوار معراج نیز از مهمترین پروژه های عمرانی و ترافیکی وادی رحمت است که می تواند ترافیک این مسیر را تا حد زیادی کاهش دهد.

به گفته فلاحی، با افتتاح دو سرویس بهداشتی با مجموع ۳۵ چشمه، سرویس های سیار و موقت جمع آوری می شود.

مدیرعامل آرامستان های شهرداری تبریز پاکسازی کل بلوک های وادی رحمت را در طول ۴۰ سال گذشته بی سابقه دانست و افزود: این طرح با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز و نیز شهرداری های مناطق انجام پذیرفت.

فلاحی در بخش دیگری از سخنان خود از تصویب آرامستان ۵۰۰ هکتاری شمال تبریز خبر داد و گفت: این منطقه در حاشیه شمال غرب تبریز قرار داشته و می تواند تا ۱۰۰۰ هکتار افزایش یابد.

به گفته وی، زمین وادی رحمت جزو امن ترین مناطق تبریز است لذا با احداث آلاچیق های مختلف، جنگل ۴۶ هکتاری این محوطه در مواقع بحران به عنوان محل اسکان موقت مورد استقاده قرار می گیرد.

مدیرعامل آرامستان های شهرداری تبریز در ادامه سخنان خود از تاسیس دفتر پزشکی قانونی در وادی رحمت خبر داد و گفت: یکی از گله مندی های خانواده های محترم متوفیان، اتلاف وقت به هنگام انجام مراحل اداری مجوز دفن بود که با هماهنگی و دستور مساعد دادستان محترم تبریز، دفتر پزشکی قانونی در محل وادی رحمت راه اندازی می شود.

گفتنی است در این مراسم، جمعی از خادمان آرامستان های تبریز در حضور امام جمعه و شهردار کلانشهر تبریز تجلیل شدند.