آب سد «قلعه‎‎‎‎‎‎‎‎‎چای» عجب‎‎‎‎‎‎‎شیر به دریاچه ارومیه رهاسازی شد
آب سد «قلعه‎‎‎‎‎‎‎‎‎چای» عجب‎‎‎‎‎‎‎شیر به دریاچه ارومیه رهاسازی شد
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از رهاسازی ۱۰ میلیون مترمکعب آب سد قلعه چای عجب شیر به دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، مجتبی جلیل زاده با اشاره به هدف از اجرای این طرح گفت: این طرح به منظور احیای دریاچه ارومیه از امروز آغاز شده و ۱۵ روز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از عموم مردم و ساکنان محلی خواسته شده ضمن رعایت دقیق نکات ایمنی در زمان رهاسازی و پس از آن به حریم و بستر رودخانه‌ها نزدیک نشوند.

جلیل زاده همچنین به کشاورزان منطقه توصیه کرد: برای حمایت از برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه از برداشت‌های غیرمجاز آب در طول مسیرها برای اهداف زراعی خودداری کنند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه میزان ذخیره آب سد قلعه چای عجب شیر ۴۰ میلیون متر مکعب است، خاطرنشان کرد: با رهاسازی این میزان آب، مناطق پایین دست سد قلعه چای تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه کشاورزان نگران حق آبه خود نباشند، اذعان داشت: حق آبه کشاورزانی که از سد قلعه چای عجب شیر برای آبیاری باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی خود استفاده می‌کنند، در زمان قانونی تأمین خواهد شد.

جلیل زاده در پایان تصریح کرد: سد قلعه چای عجب شیر در سال ۸۷ به بهره برداری رسیده و آب ۷ هزار هکتار از باغات و اراضی کشاورزی این شهرستان را تأمین می‌کند.

  • منبع خبر: مهر