مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس: آینده درخشان در گرو آموزش صحیح است
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس: آینده درخشان در گرو آموزش صحیح است

عصر تبریز: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در آیین بهره برداری از مدرسه ۱۲ کلاسی دکتر شریعتی با تاکید بر لزوم تامین نیازهای نظام آموزش و پرورش کشور، گفت: آینده درخشان در گرو آموزش صحیح است. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس، محسن خادم […]

عصر تبریز: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در آیین بهره برداری از مدرسه ۱۲ کلاسی دکتر شریعتی با تاکید بر لزوم تامین نیازهای نظام آموزش و پرورش کشور، گفت: آینده درخشان در گرو آموزش صحیح است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس، محسن خادم عرب باغی در این آئین ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، با بیان اینکه تربیت نیروهای متخصص در عرصه های مختلف از جمله فنی و صنعتی یکی از نیازهای اساسی کشور است، گفت: تلاش برای ایجاد زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری در نظام آموزشی وظیفه همگانی بوده و به توجه ویژه نیازمند است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با سرمایه گذاری های صورت گرفته در ارس بیکاری ریشه کن شده و کارخانجات نیروهای خود را از مناطق و شهرهای همجوار تامین می کنند.

وی توسعه زیرساخت های آموزشی و فرهنگی را از برنامه های اصلی سازمان منطقه آزاد ارس اعلام کرد و گفت: فراهم سازی امکانات مناسب آموزشی برای شکوفایی استعدادها ضروری است.

وی زیرساخت های آموزشی موجود را برای پاسخ به نیازهای آینده ارس ناکافی دانست و گفت: احداث یک باب مدرسه ۱۲ کلاسی دیگر در مجموعه آموزشی شریعتی به زودی آغاز و سال آینده مورد استفاده دانش آموزان قرار می گیرد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین توجه به امر فرهنگ، آموزش و تربیت نیروهای متخصص را مورد تاکید قرار داد.

محمد حسن نژاد از توجه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نسبت به مباحث آموزشی تقدیر کرد و گفت: هزینه برای ساخت و نوسازی مدارس سرمایه گذاری برای آینده بهتر کشور است.

فرماندار شهرستان جلفا نیز در این آیین، با تقدیر از منطقه آزاد ارس برای مشارکت در اجرای طرح های آموزشی و فرهنگی، گفت: توسعه همه جانبه شهرستان به لحاظ وجود امکانات و زیرساخت ها فراهم است و باید به نحو مطلوب مورد استفاده قرار گیرد.

زاهد محمودی تشریح کرد: در کنار توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نباید از توسعه فرهنگی غافل شد و در این راه با استانداردسازی مراکز آموزشی و تقویت بنیه های فرهنگی که از مدارس آغاز می شود، باید قدم های موثری برداشت.

مدیر آموزش و پرورش جلفا ادامه داد: امسال با آغاز سال تحصیلی تعداد ۱۰ هزار دانش آموز در تمامی مقاطع تحصیلی در ۱۴۷ واحد آموزشی دولتی و غیر انتفاعی در کلاس های درس سطح شهرستان حاضر شدند.

وی همچنین از زحمات و توجه سازمان منطقه آزاد ارس نسبت به تجهیز و احداث مدارس و مراکز آموزشی تقدیر کرد.

در پایان آئین افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسی شریعتی جلفا، لوح سپاس مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی توسط مدیرکل نوسازی، تجیز و توسعه مدارس استان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان جلفا به مدیرعامل و معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ارس اعطاء شد.

بنای جدید مدرسه شریعتی جلفا با زیربنای دوهزار و ۴۰۰ متر مربع و در قالب ۱۲ کلاس و با سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس با مبلغی بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال احداث و به بهره برداری رسید.

همچنین آئین کلنگ زنی فاز توسعه ای این مجموعه آموزشی با احداث یک باب مدرسه ۱۲ کلاسی جدید ویژه سطح متوسطه اول توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان جلفا، مدیرکل نوسازی و تجهیز و توسعه مدارس استان آذربایجان شرقی و با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان جلفا، مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد ارس، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، شهردار و رئیس شورای اسلامی جلفا برگزار شد.