اسکان بیش از ۶۰ هزار نفر در مراکز اسکان فرهنگیان آذربایجان‌غربی
اسکان بیش از ۶۰ هزار نفر در مراکز اسکان فرهنگیان آذربایجان‌غربی
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی از اسکان ۶۰ هزار و ۱۲۰ نفر در ستادهای اسکان موقت فرهنگیان در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، ابراهیم محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی اداره تعاون و رفاهی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در ایام نوروز و تا نهم فروردین ماه ۲۳ هزار و ۵۳۵ نفر در قالب ۶ هزار و ۵۳۷ خانوار و به تعداد ۶۰ هزار و ۱۲۰ نفر روز در مراکز اسکان موقت فرهنگیان آذربایجان‌غربی پذیرش شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۶ پایگاه در استان با ۸۲۰ کلاس از ۸۵ مدرسه استان، پذیرش میهمانان نوروزی در سال ۹۸ را به عهده دارند، گفت: مراکز آموزشی رفاهی فرهنگیان در شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب و خوی و اردوگاه معلم نیز در این ایام با ستاد پذیرش و اسکان فرهنگیان همکاری مستمر دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام یافته و نظارت‌های مستمر مسؤولین امر از مراکز اسکان در مرکز استان و شهرستان‌ها، خوشبختانه هیچ مشکلی در پذیرش و اسکان میهمانان نوروزی در این مراکز مشاهده نشده و روند نظارت و بازدید تا پایان فعالیت‌های ستاد به دقت مورد رصد همکاران قرارخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: شهرهای مهاباد، ارومیه، ماکو، خوی و پیرانشهر به ترتیب پذیرای بیشترین مسافران نوروزی در مراکز اسکان بوده‌اند.

محمدی اضافه کرد: در این ستادها و اسکان فرهنگیان بروشورها و کتابچه‌های راهنمای جاده‌های گردشگری استان نیز تدارک دیده شده که انتظار می‌رود با بهره‌گیری از این اقلام تبلیغاتی بتوانیم خدمات شایسته و مطلوبی را ارائه کنیم.

وی اظهار کرد: فرش، پتو، تختخواب، تشک و متکا، یخچال، بخاری و کولر از جمله تجهیزات موجود در کلاس‌های تجهیز شده در آذربایجان‌غربی بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی تصریح کرد: آذربایجان‌غربی دارای بیش از یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی است که سالانه بیش از یک میلیون نفر در ایام نوروز از این آثار بازدید می‌کنند و مسافران فرهنگی از تمام نقاط کشور این استان را مقصد اصلی مسافرت ایام نوروز انتخاب می‌کنند.

  • منبع خبر: فارس