دشت تراکتور از دربی تهران، همه احتمالات
دشت تراکتور از دربی تهران، همه احتمالات
سپاهان و تراکتور در صورت موفقیت در هفته بیست و سوم و کسب امتیازات کامل این هفته، به یک اندازه از دربی تهران سود خواهند کرد، با یک فرق اساسی که تفاضل تراکتور بیشتر از سپاهان است.

به گزارش عصرتبریز، تراکتور در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال کشور بایستی در اهواز به مصاف استقلال خوزستان برود و برد احتمالی در این بازی، قطعا در جایگاه این تیم در جدول رده بندی مسابقات تأثیر خواهد گذاشت.

در دیگر سو، سرخابی های پایتخت نیز در این هفته برابر هم قرار خواهند که علاوه بر این دو تیم، سرخ پوشان آذربایجان نیز، نیم نگاهی به نتیجه این بازی خواهند داشت. به عبارتی دیگر هر نتیجه ای که در این بازی حادث شود، تراکتور نیز سود خواهد کرد.

امتیازات تیم های بالای جدولی به قدری نزدیک به هم است که کوچکترین لغزش از سوی آنها، موجب اوجگیری دیگر تیم ها خواهد شد.

هم اکنون پرسپولیس و استقلال به ترتیب ۴۵ و ۴۳ امتیازی هستند. تراکتور و سپاهان نیز ۴۳ امتیازی هستند. در صورت برد، باخت و یا تساوی هر کدام از این دو تیم در دربی تهران و برد احتمالی تراکتور در اهواز، جایگاه این تیم در جدول مسابقات تغییر کرده و بالاتر خواهد رفت. نگاهی به احتمالات این بازی و جایگاه تراکتور در صورت برد احتمالی در برابر استقلال خوزستان انداختیم که قطعا یکی از این حالات اتفاق خواهد افتاد.

پرسپولیس

پرسپولیس ۴۵ امتیازی در صورت باخت در این بازی، صدر جدول را به استقلال واگذار خواهد کرد و با برد تراکتور و سپاهان در جایگاه چهارم جای خواهد گرفت.

تساوی در این بازی نیز جایگاه پرسپولیس را به تراکتور برنده در هفته بیست و سوم خواهد داد. چرا که تفاضل گل تراکتور به مراتب بهتر از پرسپولیس است.

اما برد این تیم در دربی تهران، همچنان صدر جدول را به نام پرسپولیس خواهد کرد و منتظر هفته های بعد مسابقات خواهیم بود.

استقلال

آبی پوشان تهران با ۴۳ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند که در صورت باخت در این بازی و برد احتمالی تراکتور به جایگاه چهارم جدول سقوط خواهند کرد.

تساوی در این بازی نیز آنها را به رده چهارم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال خواهد فرستاد.

استقلالی ها در صورت برد در دربی تهران، با ۴۶ امتیاز و با تفاضل گل بالا نسبت به تراکتور و سپاهان در صدر جدول قرار خواهند گرفت؛ مگر اینکه در بازی های تراکتور و استقلال خوزستان و یا سپاهان و نفت مسجد سلیمان، اتفاق خاصی بیافتد و این دو تیم با تفاضل گل بالا حریفانشان را شکست دهند.

سپاهان و تراکتور

سپاهان و تراکتور در صورت موفقیت در هفته بیست و سوم و کسب امتیازات کامل این هفته، به یک اندازه از دربی تهران سود خواهند کرد، با یک فرق اساسی که تفاضل تراکتور بیشتر از سپاهان است.

تمام این احتمالات در صورتی رخ خواهد داد که تراکتور در بازی با استقلال خوزستان علاوه بر ۳ امتیاز این دیدار، تفاضل گل بهتری نیز کسب کند.

تیم های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و حتی پدیده، بازی های رو در روی خود در نیم فصل دوم را برگزار نکرده اند و در این بین تنها تراکتور است که با همه این تیم ها به جز پرسپولیس بازی کرده است. یعنی اگر تراکتور با برنامه پیش برود و بازی های باقیمانده خود را با پیروزی پشت سر بگذارد، قطع به یقین شانس اول قهرمانی در لیگ برتر فوتبال کشور خواهد بود.