رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان: بانک مسکن با پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی موافقت کرد
رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان: بانک مسکن با پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی موافقت کرد

عصر تبریز: رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور از اعلام آمادگی رسمی بانک مسکن برای پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن خبر داد و گفت: این تسهیلات بدون سپرده‌گذاری بوده و پس از دوران ساخت به خریداران منتقل می‌شود. به گزارش تسنیم، جمشید برزگر در نشست خبری با اشاره به ارائه بسته پیشنهادی انبوه سازان […]

عصر تبریز: رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور از اعلام آمادگی رسمی بانک مسکن برای پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن خبر داد و گفت: این تسهیلات بدون سپرده‌گذاری بوده و پس از دوران ساخت به خریداران منتقل می‌شود.

به گزارش تسنیم، جمشید برزگر در نشست خبری با اشاره به ارائه بسته پیشنهادی انبوه سازان به وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: این پیشنهاد در شورای برنامه ریزی برنامه ششم توسعه در بخش مسکن مطرح و به دولت ارائه شده است.

وی از اعلام آمادگی بانک مسکن برای پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی خرید مسکن خبر داد و در پاسخ به تسنیم، گفت: این تسهیلات بدون سپرده گذاری بوده و به انبوه سازان پرداخت شده و پس از دوران ساخت به خریداران منتقل می شود.

برزگر با اشاره به این که در برخی از استان ها در حال معرفی برای دریافت این تسهیلات هستیم، بیان کرد: این تسهیلات به اعضای انجمن انبوه سازان پرداخت می شود.

وی با اعلام این که متناسب با جذب منابع بانک مسکن تسهیلات به صورت شناور به انبوه سازان پرداخت می شود، گفت: این تسهیلات به پروژه هایی تعلق می گیرد که حداقل بالای ۲۰ درصد پیشرفت داشته باشد و کارشناس بانک مسکن آنرا تایید کند.

برزگر یادآور شد: پیشنهاد نرخ سود ۱۴ درصدی را برای این تسهیلات داده ایم.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان همچنین با بیان این که ۱۳ مهرماه امسال مصادف با روز جهانی اسکان بشر همایش سراسری انبوه سازان برگزار می شود، اظهار کرد: محور همایش مذکور بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه ششم توسعه و چالش های فراروی ساخت و ساز مسکن در کشور است.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام غیر رسمی، در طرح جامع مسکن به نیاز کشور تا سال ۱۴۰۵، بافت های فرسوده و مسکن مورد نیاز دهک های یک تا سه در قالب طرح مسکن اجتماعی پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم با اجرای این برنامه شاهد تحریک در بازار مسکن و به دنبال آن رونق بخش ساخت و ساز باشیم.

برزگر همچنین با اشاره به این که وزیر راه و شهرسازی بابت قانون مالیات ها تا دریافت کارت زرد مجلس پیش رفت، افزود: یکی از مشکلات ما بررسی نقاط ضعف و قوت قانون نظام مهندسی است، باید در مقابل هر پرداختی باید خدمتی ارائه شود. دوستان نظام مهندسی برای هر خدمتی مبلغ مشخص و معینی را دریافت کنند، در حال حاضر همه ناراضی هستند؛ هم دولت، هم مردم، هم سازندگان. هیچ کس برای پولی که گرفته پاسخگو نیست، به دنبال یک سازمان نظام مهندسی پاسخگو هستیم و در مقابل امضایی که داده پاسخگو باشد اما متاسفانه این موضوع عملی نشده است.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان با تاکید بر این که خواستار ماده ۲۹ قانون هستیم، گفت: با اجرای این قانون همه می توانند در برابر تولیدات خود در بخش مسکن پاسخگو باشند.

برزگر با بیان این که وزیر راه قول داده آئین نامه اجرایی کارهای ساختمانی ابلاغ می شود، افزود: ساختمان باید توسط افراد دارای صلاحیت و متخصص ساخته شود، در تمام شهرهای ایران ساخت و ساز نه متولی دارد نه ناظر. هر کس زودتر از خواب بیدار می شود به دنبال اجرای یک پروژه مشارکتی است.