ارسال کمک ۶۵ میلیارد ریالی هلال احمر آذربایجان‎‎‎‎‎‎‎‎شرقی به مناطق سیل‎‎‎‎‎‎‎‎زده
ارسال کمک ۶۵ میلیارد ریالی هلال احمر آذربایجان‎‎‎‎‎‎‎‎شرقی به مناطق سیل‎‎‎‎‎‎‎‎زده
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: چند محموله در قالب ۱۰۷ دستگاه تریلی و ۱۲ دستگاه کامیون ۱۰ تنی به ارزش ریالی بیش از ۶۵ میلیارد ریال به استان‌های سیل زده اعزام شد.

به گزارش عصرتبریز، سعید کنعانی کمک‌های ارسال شده را شامل چادر، موکت، پتو و مواد غذایی اعلام کرد و گفت: تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ تخته پتو، ۵۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، سه هزار بسته غذایی یک ماهه به استان گلستان ارسال شد.

وی ادامه داد: همچنین سه هزار و ۸۰۰ تخته پتو، یک هزار دستگاه چادر مسافرتی هلال احمر و یک هزار و ۲۰۰ دستگاه چادر امدادی تیپ ۲ این جمعیت به استان لرستان ارسال شد.

کنعانی اضافه کرد: چهار هزار و ۱۷۰ تخته موکت به استان خوزستان و ۷۷۸ بسته غذای یک ماهه نیز به استان کرمانشاه ارسال شد.

وی افزود: هم اکنون نیز در حال بارگیری ۸۰۰ دستگاه چادر و ۲ هزار و ۵۰۰ تخته پتو توسط سه دستگاه تریلی جهت اعزام به استان خوزستان هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: ۶۰ نفر از نیروهای این جمعیت در قالب ۱۵ تیم چهار نفره تخصصی سیلاب به همراه ۱۵ دستگاه خودروی کمک دار و یک خودروی فرماندهی با تجهیزات کامل سیلاب در آمادگی کامل برای اعزام به مناطق سیل زده هستند.

وی در خصوص کمک‌های مردمی جمع شده نیز اظهار داشت: تا به امروز ۲ دستگاه کامیون ۱۰ تنی و یک دستگاه نیسان و ۵ دستگاه تویوتا وانت کمک‌های مردمی شامل موکت، پتو، زیرانداز، کنسرو، آب معدنی، مواد شوینده، لباس، ویلچر و واکر به مناطق سیل زده ارسال شده است.

کنعانی در خصوص کمک‌های نقدی که توسط مردم استان برای کمک به سیل زدگان واریز شده است، گفت: تا کنون بیش از ۷۰۰ میلیون ریال از طریق صندوق‌های جمعیت و دستگاه‌های پوز در این استان جمع آوری شده است.