بیش از سه هزار و ۵۰۰ تبعه خارجی در آذربایجان‎شرقی دستگیر شدند
بیش از سه هزار و ۵۰۰ تبعه خارجی در آذربایجان‎شرقی دستگیر شدند
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: بیش از سه هزار و ۵۰۰ تبعه خارجی غیرمجاز طی شش ماه گذشته در سطح این استان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش عصرتبریز، سردار سرتیپ دوم محسن حسن خانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بین اینکه آذربایجان شرقی از امن ترین استان های کشور است افزود: افراد دستگیر شده اغلب از کشور های افغانستان و پاکستان برای کسب کار به این استان آمده و قصد سفر به کشورهای دیگر را داشته اند.

وی با بیان اینکه در بین دستگیرشدگان زن، کودک و افراد مسن نیز به چشم می خورد، ادامه داد: تمامی دستگیر شدگان به مراجع ذیصلاح تحویل شده اند.

حسن خانی گفت: در شش ماه گذشته بیش از یک تن انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی در این استان کشف و ضبط شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت یک هزار و ۵۰۰ قاچاقچی خرده فروش مواد مخدر دستگیر و در حدود هشت هزار معتاد متهاجر از سطح شهرستان های استان جمع آوری و تحویل مکان های ترک اعتیاد و ماده ۱۶ شده اند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی افزود: در بحث سرقت در چهار سال متوالی تا سال ۱۳۹۲ در استان با افزایش سرقت مواجه بودیم که در سال ۹۳ با تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت، چهار درصد کاهش و در شش ماه گذشته نیز شش درصد دیگر کاهش سرقت داشتیم.

وی گفت: در شش ماه گذشته سرقت منزل ۹ درصد و سرقت از اماکن ۱۵ درصد کاهش داشته و نسبت کشف به وقوع ۸۴ درصد افزایش نشان می دهد.

سردار حسن خانی ادامه داد: در حوزه سوانح جاده ای طی چهار سال گذشته در استان روند نزولی داشته به طوری که در حوزه درون شهری تعداد فوت شدگان به ۱۱۸ نفر و در حوزه برون شهری به ۱۴۰ نفر کاهش یافت.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: نیروی انتظامی استان بیش از ۸۱۰ شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به شعار هفته ناجا در سالجاری، اظهار کرد: امنیت پایدار امنیتی مردمی است و هرچقدر مشارکت عمومی افزایش یابد احساس امنیت در جامعه نیز افزایش می یابد.

وی گفت: ضروری است با اعتقاد و بدور از شعار زدگی، نقش مردم را در تمامی مسایل امنیتی، اجتماعی و سیاسی پررنگ بدانیم و از این ظرفیت عظیم مردمی بهره مند شویم.

انتهای پیام/