مقاوم‌سازی بیش از ۱۶۶ هزار واحد روستایی در آذربایجان‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شرقی
مقاوم‌سازی بیش از ۱۶۶ هزار واحد روستایی در آذربایجان‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شرقی
مدیرکل بنیاد مسکن استان آذربایجان شرقی گفت: تاکنون در سطح روستاهای استان بیش از ۱۶۶ هزار واحد مسکونی، مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش عصرتبریز، حافظ باباپور در دیدار کارکنان بنیاد مسکن استان با استاندار آذربایجان شرقی، از نوسازی و مقاوم‌سازی ۵۲ درصد از واحدهای مسکن روستایی در استان خبر داد و گفت: تاکنون در سطح روستاهای استان بیش از ۱۶۶ هزار واحد مسکونی، مقاوم‌سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان در خصوص مطالعه و اجرای طرح‌های هادی روستایی نیز گفت: تاکنون تهیه ومطالعه طرح هادی در ۲۰۱۳ روستای استان انجام شده و در ۸۱۴ روستا نیز اجرای طرح هادی به اتمام رسیده است.

وی همچنین از صدور بیش از ۲۱۳ هزار سند مالکیت روستایی و ۲۴ هزار سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر خبر داد و گفت: تاکنون ۲۱ هزار پروانه ساختمانی نیز از سوی بنیاد مسکن صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان آذربایجان شرقی در ادامه به عملکرد این بنیاد در حوادث سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی و پنج هزار واحد شهری در جریان زلزله ارسباران، ساخت ۹۵۴ واحد در جریان سیل سال ۹۶ و ساخت ۳۵۰ واحد در جریان زلزله شهرستان سراب در سال ۹۶ از جمله اقدامات بنیاد مسکن استان است.

باباپور افزود: بنیاد مسکن استان در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بالغ بر ۱۶۵۰۶ واحد در قالب طرح مسکن مهر و ۱۱۵۷۵ واحد در قالب تأمین مسکن ارزان‌قیمت برای اقشار کم‌درآمد احداث کرده است.

وی همچنین از ساخت ۱۰۰۵ واحد مسکونی برای محرومان توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز استان خبر داد.

باباپور به اعتبار تخصیص یافته به پروژه‌های قابل افتتاح این نهاد دردهه حساب ۱۰۰ امام (ره) اشاره کرد و افزود: طرح‌های عمرانی (شهری وروستایی) این نهاد در دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) با اعتباری بالغ بر ۳۴۳ میلیارد تومان افتتاح وبه بهره برداری خواهد رسید.

وی در پایان به طرح عظیم نهضت قیر یارانه اشاره و خاطرنشان کرد: از سال ۹۴ تا سال ۹۷ حدود ۴۵ هزارتن‌ قیر یارانه به این استان تخصیص یافته که بنیاد مسکن توانسته است تاکنون ۴۵۰ میلیون متر مربع از روستاهای استان را آسفالت کند.