پایانی بر فروزان
پایانی بر فروزان
بایستی قبول کنیم که فروزان اشتباهات مهلکی انجام داده است. هر باشگاه حرفه‌ای در هر کجای دنیا هم اگر با این اتفاق مواجه شود، چنین بازیکنی را روانه نیمکت و یا جریمه می‌کند.

عصرتبریز – جهانبخش احمدیان: این روزها اخبار مربوط به تراکتور حول محور یک نفر می چرخد، و از تبریز تا تهران همه از محسن فروزان صحبت می کنند. اشتباهات مهلکی که این بازیکن در بازی گذشته تیم خود برابر هم استانی هایش داشت، شائبه هایی در میان هواداران تراکتور ایجاد کرد و مالک باشگاه را مجاب به کنار گذاشتن وی کرد. البته این شائبه ها بیشتر بر اساس سوابق محرومیت این بازیکن مطرح شده اند و اینکه صحت دارد یا نه، بایستی منتظر نتیجه تحقیق باشگاه و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال بود.

اوایل فصل بود که خیلی ها به حضور فروزان در تراکتور اعتراض داشتند تا اینکه اکیپ (ترکیّت ساز) مثل همیشه کلیپی ساخت که همسر فروزان ترک است و عاشق ترک ها است، تا بلکه صداهای اعتراض به این جذب بخوابد.

امروز رسانه های پایتخت و رقبای تراکتور که مترصد فرصتی برای به حاشیه راندن این تیم بودند، انگار قلاب حواشی شان در بینی لقمه چربی گیر کرده است و ول کن ماجرا نیستند. امری غیر اخلاقی و غیر ورزشی که تنها در فوتبال ایران باب است.

قانون نانوشته ای در این فوتبال که می گوید: اگر در مستطیل سبز زورتان به حریف نمی رسد، خارج از آن عمل کنید و امروز دقیقا تمرکز این افراد و رسانه های آنها روی همین موضوع است. اما ماجرای فروزان هر چه که باشد، دیگر نه این بازیکن برای ما گلر می شود، نه تراکتور برای وی تیم.

بدون در نظر گرفتن تمامی این حواشی و فارغ از هر گونه انگ و برچسب تبانی و قمار و… بایستی قبول کنیم که فروزان اشتباهات مهلکی انجام داده است. هر باشگاه حرفه ای در هر کجای دنیا هم اگر با این اتفاق مواجه شود که یک بازیکن در یک بازی ۳ اشتباه مهلک داشته باشد، وی را روانه نیمکت و جریمه می کند. حال این وسط، اگر رسانه های زرد و حاشیه ساز، خیلی دلشان برای فروزان می سوزد و می خواهند نقش دایه مهربان تر از مادر را برای وی بازی کنند، می توانند طی نامه ای به باشگاه تراکتور، برای جذب این بازیکن اقدام کنند. چون فروزان با توجه به تکرار اشتباهات بچه گانه، یحتمل در تراکتور و ترکیب اصلی آن جایی نخواهد داشت.

یک انتقاد دیگر که بر باشگاه تراکتور وارد است، کنار گذاشتن بازیکن توسط مالک این تیم است که همچون پیراهن عثمانی علم کرده اند تا تراکتور و زنوزی را به زیر بکشند. کاش این بحث کنار گذاشتن محسن فروزان توسط سرمربی تیم انجام می گرفت که حرفه ای هم بوده باشد.

دلیل هجمه های زیاد علیه تراکتور و محمدرضا زنوزی امروز تنها تراکتور نیست. دیگر تیم تحت مالکیت زنوزی ۴ بازی حساس با رقبای اصلی تراکتور دارد که می تواند نقش مهمی در تعیین قهرمان داشته باشد.

ماشین سازی با استقلال، سپاهان، پرسپولیس و پدیده بازی خواهد داشت. بازیهایی که توقف هر یک از مدعیان در آن بازی، پوئن و امتیازی برای تراکتور خواهد بود.

نباید از ماشین سازی و نقشی که می تواند در تعیین قهرمان و حتی سهمیه های آسیایی داشته باشد، غفلت کنیم.