ساختمان تئاتر شهر تبریز بهسازی می‌شود
ساختمان تئاتر شهر تبریز بهسازی می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از بهسازی ساختمان تئاتر شهر تبریز خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، محمد محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به  وضعیت فعلی ساختمان تئاتر شهر تبریز، اظهار داشت: پس از بررسی وضعیت ساختمان تئاتر شهر تبریز که با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام شد و با توجه به نظر کارشناسی به سمت بهسازی اصولی این ساختمان حرکت خواهیم کرد.

وی افزود: لازمه‌ تعمیر و بهسازی مجموعه‌ی تئاتر شهر تبریز را تخصیص اعتبار لازم  است و ما بهسازی مناسب و در خورشان خانه‌ی تئاتر را هدف گذاری کرده‌ایم و تمام توان خود را در این راستا به کار خواهیم گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: در راستای همکاری مشترک بین معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز و معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و انجمن نمایش‌های استان تفاهم نامه سه جانبه ای امضا شده که طی آن مقرر شده ‌از فضاهای موجود شهرداری برای اجراهای عمومی تئاتر استفاده شود و  هدف از این تفاهم نامه فراهم آوردن بستر لازم برای همکاری‌ها و تعامل شایسته بین شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی تبریز و بهره گیری از تمامی توان و امکانات طرفین اعم از توانمندی‌ها، تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری است.

محمدپور، همچنین از فراهم کردن زمینه برای استفاده اهالی تئاتر از بلک باکس‌ها و سالن‌های مجتمع‌های فرهنگی و سینمایی خبر داد و گفت: تمام تلاش ما بر این است که اجراهای عمومی و تمرین گروههای تئاتر بدون وقفه ادامه یابد.

وی تاکید کرد: در سال جاری نیز با همت و همراهی اصحاب تئاتر، جشنواره استانی تئاتر با قدرت و قوت برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به تأمین اعتبار طرح ملی تئاتر شهر تبریز توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور اشاره کرد و گفت: تالار شهر تبریز که در گذشته به دلیل عدم تأمین اعتبار تعطیل شده بود، مجدداً با تأمین اعتبار و انتخاب و استقرار پیمانکار جدید کار اجرایی آن از سال ٩٧ شروع شده است.

محمدپور در پایان گفت: این پروژه تاکنون با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۵ میلیارد تومان، ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید بر آن است که اجرای این پروژه با تخصیص اعتبارات کافی، در سال ۹۸ بدون وقفه  استمرار یافته و تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.