تونی می ماند، تونی نمی ماند/ دوای درد تراکتور این نیست
تونی می ماند، تونی نمی ماند/ دوای درد تراکتور این نیست

عصر تبریز: سرمربی پرتغالی سرخ پوشان تبریزی پس از شکست مقابل پرسپولیس در هفته هفتم راهی کشورش شد و اینک حرف و حدیث بسیاری در خصوص آینده کاری وی به گوش می رسد. به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران؛ کسب تنها هفت امتیاز از هفت بازی و قرار گرفتن در رده دهم جدول رده بندی برای […]

عصر تبریز: سرمربی پرتغالی سرخ پوشان تبریزی پس از شکست مقابل پرسپولیس در هفته هفتم راهی کشورش شد و اینک حرف و حدیث بسیاری در خصوص آینده کاری وی به گوش می رسد.
به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران؛ کسب تنها هفت امتیاز از هفت بازی و قرار گرفتن در رده دهم جدول رده بندی برای تیمی که فصل گذشته با کمترین اختلاف ممکن قهرمانی لیگ را از دست داد، اتفاقی است که شهر تبریز و فوتبال دوستان این شهر را به شدت نگران کرده است. تنها یک برد خانگی در یادگار امامی که زمانی یک جهنم برای همه تیم ها بود و شکست خوردن مقابل پرسپولیس در تبریز آن هم پس از چهارده سال نشان دهنده وضعیت قرمز در اردوی سرخ پوشان شهر تبریز می باشد.
تونی اولیویرای پرتغالی که عده ای انگشت اتهام را به سوی وی دراز کرده اند، پس از بازی با پرسپولیس راهی کشورش پرتغال شد و این اتفاق بهانه خوبی برای این افراد بود که با دامن زدن به شایعات قبلی این رفتن را یک مقدمه برای خداحافظی همیشگی پیرمرد پرتغالی بدانند. در این اینکه تونی الیویرا تا چه حد مقصر وضعیت کنونی تیمش می باشد، باید بحث و بررسی بسیار کرد اما نکته مهم در این روزها این است که آیا جانشین احتمالی وی می تواند تراکتور را از این بحران خارج کند یا خیر؟ گزینه های احتمالی برای نشستن روی نیمکت تراکتورسازی تقریبا همان گزینه هایی هستند که در ابتدای فصل و پیش از بازگشت تونی به تبریز مطرح می شدند و این بار پس از چند ماه بار دیگر نام شان برای هدایت تیم تراکتور به میان آمده است.
نکته مهمی که در این رابطه وجود دارد، میزان موفقیت این کار می باشد. بدون شک تغییر سرمربی یک شمشیر دو لبه می باشد که گاهی جواب می دهد و گاهی وضعیت را بدتر از آنی می کند که بود. تراکتورسازی که در این چند سال اخیر به تغییر سرمربی در میانه های فصل عادت کرده این بار نیز به نظر می رسد در آستانه این کار باشد و این نمی تواند از لحاظ حرفه ای برای چنین تیمی قابل دفاع باشد. تونی الیویرا که خود در میانه فصل های گذشته در دو مقطع جانشین مجید جلالی و رسول خطیبی شد این بار خودش در آستانه کنار گذاشته شدن از تراکتورسازی و تحویل این تیم در میانه فصل به یک سرمربی دیگر می باشد و این مساله به طور کلی ثبات را در این تیم زیر سوال برده است.
در اینکه تراکتورسازی نتایج قابل قبولی کسب نکرده هیچ شکی نیست، اما مسئولان تیم تراکتورسازی باید بدانند که همیشه و در همه شرایط سرمربی تیم مقصر نتایج کسب شده نیست. شاید مقصر دانستن سرمربی و برکناری وی ساده ترین راه برای کم کردن فشار از روی تیم و سایر ارکان آن باشد اما بدون شک همیشه درست ترین کار نیست. تراکتورسازی تبریز در فصل جاری در بسیاری از زمینه ها دچار اشکالاتی است که هر یک جای نقد دارند و باید مسئولان این تیم با نگاهی عمیق تر با این مساله روبرو شده و بهترین تصمیم را برای تیمی بگیرند که میلیون ها هوادار عاشق مشتاقانه منتظر موفقیت هایش هستند.