خدمات روانشناسی و مشاوره تحت پوشش بیمه قرار گیرد
خدمات روانشناسی و مشاوره تحت پوشش بیمه قرار گیرد
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی بر لزوم تحت پوشش قرار گرفتن خدمات روانشناسی و مشاوره ‏تاکید کرد.‏

به گزارش عصرتبریز، محسن ارشدزاده قبل از ظهر سه شنبه در جشنواره روز روانشناس و مشاور در تبریز گفت: بدون تلاش علمی و عملی روانشناسان و مشاوران، کنترل و رصد آسیب‌های اجتماعی سخت بوده یا امکان پذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از متولیان سلامت اجتماعی، اداره بهزیستی است که معتقدیم دست یافتن به سلامت اجتماعی بدون حضور روانشناسان و مشاوران سازمان ما موفق نخواهد بود و ارتقای سلامت روان اجتماعی در بهزیستی مدیون تلاش‌های مشاوران و روانشناسان است.

ارشد زاده با اشاره‌ای به فعالیت روانشناسان و مشاوران در این سازمان گفت: در استان ما تعداد زیادی متخصص و فارغ التحصیل روانشناسی حضور دارند که از این تعداد ۲۶۲ نفر به طور مستقیم با بهزیستی استان همکاری کرده و نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ نفر هم در بخش‌های غیردولتی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان از فعالیت هزار و ۶۵۰ بخش غیردولتی تحت حمایت بهزیستی خبر داد و گفت: بهزیستی، ظرفیت و فضای خوبی برای اشتغال و ارائه خدمات روانشناسان باز کرده و اگر بخواهیم اهداف سازمان را عملی کنیم، بیش از این به حضور روانشناسان احتیاج خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در استان ما پنج آسیب اجتماعی اولویت دار باعث نگرانی برای تمامی ما شده که اگر بخواهیم از این آسیب‌ها پیشگیری کنیم نیاز به کمک روانشناسان و مشاوران داریم.

ارشدزاده افزود: روانشناسان یکی از ارکان اصلی منابع انسانی سازمان بهزیستی هستند و به عنوان مددکاران اجتماعی فعالیت می‌کنند.

وی با انتقاد از ضعیف بودن فرهنگ مشاوره در جامعه گفت: در کشور ما فرهنگ مشاوره در جامعه ضعیف است و گاه مردم برای سرماخوردگی به چندین پزشک مراجعه می‌کنند اما برای درمان مشکلات روحی و روانی خود به مشاور مراجعه نمی‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: این امر نیاز به تبلیغ و اطلاع رسانی دارد و در این راستا از لحاظ توسعه مراکز مشاوره محدودیتی قائل نیستیم چرا که با توجه به مسائل اجتماعی، مراکز روانشناسی باید افزایش یابد اما مردم یا ندانسته و یا اعتقادی به مشاور ندارند.

وی با درخواستی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه نیست که از نمایندگان مجلس می‌خواهیم در این راستا اقدام به بررسی‌های لازم کنند چرا که هزینه مباحث روانشناسی بالا بوده و رغبت مردم در این صورت برای مراجعه به مشاوران کمتر خواهد بود.