معلمی به‌ شغلی برای کسب درآمد تبدیل شده است
معلمی به‌ شغلی برای کسب درآمد تبدیل شده است
استاندار آذربایجان شرقی گفت: هیچ مکتبی به اندازه اسلام به علم‌آموزی و تربیت‌دهندگان ارزش قائل نبوده ‌ولی متاسفانه آن جایگاه که برای معلم باید باشد، نیست و جنبه شغلی برای درآمد بوده است.

به گزارش عصرتبریز، محمدرضا پورمحمدی صبح امروز در آئین زنگ سپاس و بزرگداشت مقام معلم که در هنرستان دکتر اکبریه ناحیه پنج تبریز برگزار شد، اظهار داشت: ما پیرو مکتبی هستیم که در آن برای آموزش علم محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد و پیامبر دستور داده که علم را بیاموزید اگر چه در چین باشدو این باور و افتخار ما به دین خودمان هست.

وی افزود: عامل توسعه و پیشرفت جوامع در دنیا سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی است و همه کشورها توسعه خودشان را مدیون سیستم آموزش وپرورش هستند.

پور‌محمدی در ادامه خاطر‌نشان کرد: رسالت پیامبر ما با خواندن شروع شد و هیچ مکتبی به اندازه اسلام به علم آموزی و تربیت دهندگان ارزش قائل نبوده است ولی متاسفانه آن جایگاه که برای معلم باید باشد، نیست و جنبه شغلی برای درآمد بوده است.

جعفر پاشایی نیز در این مراسم اظهار داشت: رضایتمندی عمومی قشر فرهنگی، کانون توجه مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت بوده و زیرساخت‌های رفاهی و خدماتی برای معلمان و خانواده‌های آنان در اولویت برنامه‌ها بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به آمار سیستم آموزشی استان نیز اشاره کرد و گفت: در استان ۴۱ هزار همکار شاغل در مدارس دولتی در ۳۹ ناحیه و منطقه برای بیش از ۷۵۰ هزار نوآموز و دانش آموز خدمات اموزشی و پژوهشی و تربیتی در بیش از ۸ هزارمرکز آموزشی شهری و روستایی ارائه می‌دهند»

پاشایی یادآور شد:دستگاه تعلیم و تربیت استان در ۶ سال گذشته با بکارگیری جهت گیری‌های سند تحول بنیادین و سیاست‌های کشوری و حمایت استاندار و نماینده ولی فقیه در استان، تکریمشان و منزلت معلمان را مورد توجه قرا داده است.

وی در پایان تصریح کرد: آنچه در سنوات قبلی و امسال در سطح ستاد گرامیداشت مقام معلم بوده تلاش برای جامعه محور بردن و گفتمان سازی مقوله سپاس و قدردانی از معلمان و تکریم منزلت در ابعاد مختلف است.