سعیدی: باید آذربایجان‌شرقی روزنامه‌ای در سطح ملی داشته باشد
سعیدی: باید آذربایجان‌شرقی روزنامه‌ای در سطح ملی داشته باشد
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: رسانه‌های استان آذربایجان‌شرقی رشد خوبی پیدا کرده‌اند اما نیاز است روزنامه‌ای در سطح ملی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار عصر، محمداسماعیل سعیدی پیش از ظهر امروز در اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: امیدوارم از امروز استارت پنجمین جشنواره نیز زده شود.

وی با بیان اینکه «مطبوعات بی‌شک نقش بسیار موثر و مهمی در جریان روشنگری جامعه و شفافیت سازی و رفع ابهامات دارند»، افزود: جریان آزاد رسانه‌ای باعث شده که بخش عمده‌ای از گره‌های جامعه کور باز شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تصریح کرد: خیلی‌ها معتقدند جریان رسانه در ایران محدودیت دارد اما بنده اعتقاد دارم که دست رسانه‌ها در نوشتن باز است و محدودیت رسانه‌ها به آن‌صورتی که در کشورهای دیگر اعمال می‌شود، نیست.

سعیدی، با بیان اینکه «شاهد رشد خوب هم در عرصه آزادی مطبوعات و هم در کمیت رسانه‌ها بوده‌ایم»، افزود: هنوز در عرصه ملی و کشوری در سطح و تراز ملی نیستیم و این یکی از مطالبات مردم استان آذربایجان‌شرقی است.

وی با تاکید بر اینکه تاریخ تبریز با صنعت چاپ و نشر گره خورده است، گفت: انتظار می‌رود به تراز مطلوب گذشته برسیم و این مستلزم حمایت جدی مسوولان است چراکه همه جای ایران تهران نیست و استان‌ها نیز باید تقویت شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: رسانه‌های استان رشد خوبی پیدا کرده
اما نیاز است روزنامه‌ای در سطح ملی داشته باشیم.

سعیدی ادامه داد: در اوایل سال ۹۷ جلسه‌ای در خصوص واردات کاغذ و نحوه توزیع آن در کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور وزرا برگزار شد و نگرانی‌های اهالی رسانه و فعالین حوزه چاپ در آنجا مطرح شد و تصمیماتی گرفته شد اما متاسفانه برخوردهای بخشی و جزیره‌ای در حوزه مدیریتی کشور مانع اتخاذ تصمیمات جدی در این خصوص شد.

وی افزود: اخیراً لایحه‌ای را دولت به کمیسیون فرهنگی ارسال کرده که بر اساس آن بخشی از وظایف وزارت فرهنگ در حوزه چاپ و نشر به وزارت صنعت و معدن داده می‌شود و گرفتاری‌های کنونی دوچندان خواهد شد که با مخالفت اعضای کمیسیون مواجه شد و امیدواریم این مخالفت در صحن مجلس هم استمرار پیدا کند.

وی در پایان با اشاره به پروژه مرمت مقبره‌الشعرا و تاکید بر اینکه مقبره‌الشعرا محل دفن شخصیت‌های فراملی و فرهنگی بسیاری است، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته مبلغ احیای مقبره‌الشعرا حذف شده بود و خوشبختانه امسال مقرر شده احیای جدی این پروژه که به زندان هارون الرشید تبدیل شده پیگیری شود تا محلی آبرومند برای حضور گردشگران شهر تبریز فراهم شود.