ادعای رویترز: حملات جنگنده های روسیه در سوریه نتیجه نشست سردار قاسم سلیمانی – پوتین بود
ادعای رویترز: حملات جنگنده های روسیه در سوریه نتیجه نشست سردار قاسم سلیمانی – پوتین بود

عصر تبریز: به گزارش جام، خبرگزاری انگلیسی رویترز (Reuters) در گزارشی زیر عنوان “چگونه ژنرال ایرانی، حمله به سوریه را در مسکو طرح ریزی کرد” مدعی شده که سردار سلیمانی طی سفر خود به پایتخت روسیه، طرح اتحاد جدید بین تهران و مسکو جهت مقابله محکم تر با تروریست ها در سوریه را هماهنگ کرده […]

عصر تبریز: به گزارش جام، خبرگزاری انگلیسی رویترز (Reuters) در گزارشی زیر عنوان “چگونه ژنرال ایرانی، حمله به سوریه را در مسکو طرح ریزی کرد” مدعی شده که سردار سلیمانی طی سفر خود به پایتخت روسیه، طرح اتحاد جدید بین تهران و مسکو جهت مقابله محکم تر با تروریست ها در سوریه را هماهنگ کرده است.

photo_1444973355987

در ابتدای این نوشتار می خوانیم: ژنرال ارشد ایرانی طی سفر ماه جولای خود به مسکو، نقشه ای از سوریه را گشوده تا به میزبانان روس خود توضیح دهد که چگونه شکست های بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، می تواند با کمک روسیه تبدیل به پیروزی شود.

رویترز افزود: ملاقات قاسم سلیمانی از مسکو، نخستین گام در برنامه ریزی برای مداخله نظامی سوریه بود که وضعیت جنگ در این کشور را تغییر داده و موجب تشکیل اتحاد جدید ایرانی-روسی در حمایت از اسد شد.

در ادامه این گزارش با تکرار ادعای تکذیب شده “اعزام نیروهای نظامی ایران به عملیات های زمینی سوریه” آمده است: درحالی که هواپیماهای جنگی روسیه، شورشیان را از بالا بمباران می کنند، ورود نیروهای ویژه ایرانی برای عملیات های زمینی تاکیدی بر این واقعیت است که دو متحد مهم اسد از چندین ماه پیش برای اقدام در سوریه برنامه ریزی کرده اند.

این خبرگزاری انگلیسی در ادامه به نقل از “منابع ارشد منطقه ای” که نامی از آنان نبرده نوشت: ژنرال سلیمانی پیش از این نیز بر عملیات های زمینی علیه شورشیان در سوریه نظارت داشته و در شرایط کنونی، محور برنامه ریزی جهت عملیات روسیه و نیروهای تحت حمایت ایران در سوریه است.

رویترز افزود: این اقدام، نقش منطقه ای ژنرال سلمانی را به عنوان فرمانده میدان نبرد توسعه می دهد؛ فرماندهی که هدایت شبه نظامیان شیعه عراق در جنگ علیه داعش را نیز بر عهده داشته است.

پایگاه آمریکایی یاهو (Yahoo) نیز ضمن انعکاس این خبر نوشت: برنامه ریزی چندین ماهه ایران و روسیه بدین معناست که وقتی غربی ها فکر می کردند موضع مسکو درباره آینده بشار اسد درحال نرم شدن است، ایران و روسیه درحال بررسی راه های تقویت رئیس جمهور سوریه و حکومت وی بوده اند.

یاهو مدعی شده که قرار است عملیات زمینی گسترده ای در شمال غربی و غرب سوریه انجام شود که نیروهای عملیاتی با حملات هوایی روسیه تقویت خواهند شد.

در ادامه این گزارش به نقل از “یکی از مقامات ارشد منطقه ای” آمده است: سلیمانی تقریبا ساکن دمشق است یا اجازه دهید بگویم وی مکررا به آنجا می رود و شما می توانید وی را بین دیدارها با بشار اسد و بازدید از صحنه عملیات ها ماندن هر سرباز دیگری مشاهده کنید.

این پایگاه آمریکایی در پایان نوشت: وزیر خارجه سوریه روز دوشنبه اعلام کرد  که حملات هوایی روسیه از ماه ها پیش برنامه ریزی شده بود.