ارسال کمک‌های ۴ میلیارد تومانی مردم آذربایجان‌غربی به مناطق سیل‌زده
ارسال کمک‌های ۴ میلیارد تومانی مردم آذربایجان‌غربی به مناطق سیل‌زده
ارومیه - مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی از ارسال کمک‌های نزدیک به ۴ میلیارد تومانی مردم آذربایجان‌غربی به مناطق سیل‌زده خبرداد.

به گزارش عصرتبریز، سعید رهبر سوره در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، اظهار کرد: کمک‌های مردم آذربایجان‌غربی در ۱۱ مرحله به ارزش ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به مردم سیل‌زده در استان‌های گلستان، لرستان، ایلام و خوزستان ارسال شده است.

وی افزود: در روزهای نخست وقوع سیل در کشور با دستور مقام عالی استان، مواد غذایی موجود در انبارهای جمعیت هلال احمر استان به همراه کمک‌های مردمی به سرعت بارگیری و به این مناطق ارسال شد و در مرحله‌های بعدی نیز دریافت‌ کمک‌های نقدی نیز در دستور کار جمعیت قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردمی استفاده از دستگاه کارت‌‌خوان سیار یکی از ابتکارات این جمعیت بود، ادامه داد: علاوه بر کمک‌های نقدی واریزی به حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر کشور، در حدود ۵۰۰ میلیون تومان کمک نقدی نیز از طریق این کارت‌خوان‌ها صورت گرفت.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار مساجد در جمع‌آوری کمک‌های مردمی تصریح کرد: مردم با استقرار یک ساعته نیروهای هلال احمر در طی نماز جمعه ارومیه در محوطه مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کمک نقدی به هموطنان سیل‌زده اهدا کردند و حتی یکی از هیات‌های مذهبی استان کمک ۳۰۰ میلیون تومانی داشته است.

رهبر با بیان اینکه در سیل اخیر اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر با توجه به سخنرانی‌های نماینده ولی‌فقیه در استان، فرماندهان سپاه و سایر مقامات استانی افزایش پیدا کرده بود، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر استان نیز در پاسخ به این اعتماد مردمی، کمک‌ها را به محض جمع‌آوری در کوتاه‌ترین فرصت به مناطق مورد نظر ارسال می‌کرد و حتی توجه به نیت‌های اهداکنندگان کمک‌های مردمی نیز با توجه به اصول شرعی در دستور کار جمعیت بود.

وی با اشاره به استقرار ۱۷ پایگاه امداد و نجات ثابت در سطح استان گفت: این پایگاه‌ها در ایام نوروز به ۳۰ مورد افزایش یافته بود که با دریافت تماس مردمی از طریق سامانه تلفنی ۱۱۲ نیروهای امدادی را از نزدیک‌ترین پایگاه به محل حادثه اعزام می‌کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر در ایام نوروز برپایی خیمه‌های نماز در مبادی ورودی شهرها بوده است، اظهار کرد: در این ایام از بین ۱۳۰ هزار مسافر مراجعه کننده به پست‌های نوروزی جمعیت استان، ۱۰ هزار نفر نمازشان را در این خیمه‌ها به جا آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات جمعیت هلال احمر در دو بعد آموزشی و امداد و نجات است، گفت: طبق تفاهم‌نامه با مرکز پشتیبانی حوزه‌های علمیه استان مقرر شده است تا طلاب در حال تحصیل و خانواده‌های آنها آموزش‌های رایگان امداد و نجات دریافت کنند و همچنین کانون طلاب در جمعیت هلال احمر تشکیل شود تا در مواقع لزوم طلاب برای کمک به همدیگر پیشتاز شوند.