نظارت بر تولید مواد غذایی ویژه رمضان در آذربایجان‎‎‎‎‎‎‎‎‎شرقی آغاز شد
نظارت بر تولید مواد غذایی ویژه رمضان در آذربایجان‎‎‎‎‎‎‎‎‎شرقی آغاز شد
مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی گفت: طرح بازرسی و نظارت بر تولید و عرضه مواد غذایی در ماه مبارک رمضان در این استان آغاز شد.

به گزارش عصرتبریز، ساسان فرشی حق رو امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران در تبریز افزود: در راستای اجرای این طرح بر نحوه عرضه کالاهای پرمصرف مانند شیر پاستوریزه، شیر فرادما، کشک مایع، قند، شکر، انواع خرما، پنیر لاکتیکی، پنیر خامه‌ای، زولبیا و بامیه، روغن سرخ کردنی، انواع نبات و حلوا ارده، شربت آناناس و پرتقال و زعفران نظارت می‌شود.

وی اظهار داشت: در این طرح کارشناسان اداره کل استاندارد با نمونه برداری از فرآورده‌های پرمصرف نسبت به سالم بودن آن اطمینان حاصل می‌کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی گفت: امسال برای نخستین بار در ماه مبارک رمضان روغن‌های سرخ کردنی و مصرفی زولبیا و بامیه و بیشتر محصولات تولیدی نیز مورد آزمون کارشناسان قرار می‌گیرد.

فرشی حق رو، ادامه داد: شهروندان برای اطمینان از سلامت کالاها می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد درج شده بر روی کالاها به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از استاندارد بودن آن محصول مطلع شوند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را به کارشناسان این اداره کل اطلاع دهند.