برخورد ویژه پلیس با قاچاقچیان سلاح در فضای مجازی
برخورد ویژه پلیس با قاچاقچیان سلاح در فضای مجازی
فرمانده نیروی انتظامی از برخورد ویژه پلیس با قاچاقچیان و افراد خرید و فروش کننده سلاح در فضای مجازی و حقیقی خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در مراسم تقدیر از مقام معلم که در محل دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، اظهار کرد: افراد زیادی برای ارتقای نیروی انتظامی در دانشگاه علوم انتظامی امین در حال خدمت هستند.

وی افزود: دانشگاه باید مرکزی برای تحول در نیروی انتظامی باشد و منشأ تحول ناجا باید در دانشگاه علوم انتظامی امین باشد.

سردار اشتری با اشاره به اینکه تحولی مدنظر ما است که به ایجاد پلیس تراز اول انقلاب اسلامی بدل شود، تصریح کرد: در دیدار با فرمانده کل قوا، ایشان برای چندمین بار به جمله پلیس تراز اول انقلاب اشاره کردند، برای رسیدن به پلیس تراز اول جمهوری اسلامی گام‌های زیادی را باید پشت سر بگذاریم.

وی افزود: قبل از حضور افراد در دانشگاه و مراکز آموزشی، مراحل جذب نیرو برای ما بسیار مهم است و یکی از موضوعات مهم ما در سال‌های اخیر عضویابی به جای عضوگیری بوده است.

فرمانده ناجا با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر انقلاب در خصوص مطالبه‌های ایشان از ناجا، بیان کرد: تدابیر فرمانده کل قوا اولویت ما است و بر اساس فرامین ایشان عمل می‌کنیم.

وی افزود: ۷۰ درصد مدیران برتر ناجا در دیدار با حضرت آقا، با درجات سرهنگ دوم و از این سطح بودند که این موضوع نشانه جوان گرایی در ناجا است.

سردار اشتری با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب در خصوص احتمال وجود انحراف در کار نیروی پلیس، اظهار کرد: خیل عظیم کارکنان در حال خدمت در ناجا ممکن است خلاف جهت کار پلیس پیش بروند که در این خصوص قرارگاه صیانت را ایجاد کرده‌ایم.

وی افزود: پس از تاکید مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با خرید و فروش سلاح در فضای مجازی و حقیقی و همچنین موضوع قاچاق در حال فعالیت ویژه هستیم، پلیس با این مأموریت‌ها بیگانه نیست و انجام این مباحث بخشی از ذات پلیس است.

فرمانده ناجا تصریح کرد: در بخش‌های تدریس دانشگاه انتظامی از سوی استادان، این افراد و مدیران باید در آن حوزه تدریس خود تجربه و تبحر داشته باشند و با سابقه کار در آن حوزه وارد تدریس در دانشگاه انتظامی شود.

وی با اشاره به بحث مدیریت بحران افزود: در خصوص این بحث علاوه بر حوادث طبیعی، مدیریت بحران در مسائل اجتماعی نیز از اولویت‌های ما است.

سردار اشتری اضافه کرد: تدریس دوره‌های مدیریت بحران در دانشگاه علوم انتظامی در سال جاری نیز باید انجام شود.

وی افزود: ابزار مجرمان نسبت به انجام جرم توسعه پیدا کرده است لذا ما نیز باید با تناسب به این موضوع در برخورد با مجرمان ارتقا پیدا کنیم.

فرمانده ناجا با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری تدوین و تبیین شد، بیان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره‌ای به گذشته دارد و افتخارات ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب دارد و همچنین به امید در آینده اشاره دارد.

وی افزود: تمام ارگان‌ها باید وارد این بیانیه و پیاده شدن آن شوند، اجرای بیانیه گام دوم صرفاً مربوط به یک سال نمی‌شود بلکه ده‌ها سال باید این بیانیه اجرا شود.

سردار اشتری با اشاره به هفت گام بیانیه گام دوم انقلاب گفت: تک تک محورهای این بیانیه مرتبط با پلیس است، دانشگاه علوم انتظامی امین و اساتید آنکه سرمایه نیروی انتظامی هستند؛ بایستی یک کار زیر بنایی و اساسی در راستای تعالی و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب انجام دهند.

وی در توصیه‌هایی به اساتید دانشگاه علوم انتظامی و دانش آموختگان، افزود: بحث نوآوری و تولید دانش جدید جزو تأکیدات ما است، باید بر روی این موضوع کار شود و تولید مسئله محور بودن مقالات باید رو به افزایش باشد.

فرمانده ناجا گفت: در گزینش اساتید باید روحیه انقلابی گری جزوه معیارهای ما باشد، استادی که تفکرش با مبانی و اصول ما فاصله داشته باشد جایش در دانشگاه نیست، لذا اساتید دانشگاه ما باید انقلابی‌ترین و ولایی ترین افراد باشند چرا که این افراد باید تربیت دانش آموختگان را برعهده بگیرند.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: از فعالیت‌های کارکنان و اساتید و مدیران دانشگاه علوم انتظامی امین که در رشد و شکوفایی ناجا تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم.

فرمانده ناجا افزود: در فعالیت‌های پلیس فراز و نشیب، سختی و راه‌های پر پیچ و خم زیادی وجود دارد اما بن بستی در مسیر ما وجود ندارد.

وی افزود: اعتمادی که مردم به نیروی انتظامی دارند، اعتماد نیروی مسلح، دستگاه‌قضا و … پشتوانه‌ای برای پلیس است تا اقدامات خود را با روحیه مضاعف انجام دهند.

سردار اشتری گفت: توقع ما این است که امروز نیروی انتظامی با تحویل بیش از ۲۰۰ شهید دهه هفتادی به جامعه و مدیران جهادی و اساتید خبره در حال برداشتن گام‌های بلند است.

در پایان این مراسم از استادان و اعضای هیأت علمی نمونه دانشگاه علوم انتظامی امین تقدیر و تشکر شد.