حجم آب دریاچه ارومیه از ۵ میلیارد مترمکعب گذشت
حجم آب دریاچه ارومیه از ۵ میلیارد مترمکعب گذشت
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز حجم آب دریاچه ارومیه از ۵ میلیارد مترمکعب گذشت، گفت: افزایش حجم آب دریاچه و پیشروی حجم آب سبب افزایش امید و نشاط مردم شده است.

به گزارش عصرتبریز، خلیل ساعی در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه با بیان اینکه کار بزرگی در سطح ملی با مشارکت تمام دستگاه‌ها و نهادهای دخیل در برنامه‌های احیای دریاچه انجام‌شده است، اظهار داشت: باوجود تحمیل عدم امکان احیای دریاچه طی سال‌های گذشته از سوی برخی کارشناسان در افکار عمومی، با آغاز و پیگیری برنامه‌های ستاد احیا شاهد بازگشت زندگی به دریاچه هستیم.

وی افزود: با عنایت الهی و بارش‌های اخیر و اقدامات ستاد احیا تراز دریاچه ارومیه در تاریخ ۲۰ اردیبهشت به یک هزار و ۲۷۱ متر و ۸۳ سانتی‌متر رسیده که در مقایسه با سال گذشته ۱٫۰۵ سانتی‌متر افزایش‌یافته است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: با افزایش بارندگی‌ها طبق پیش‌بینی‌ها حجم آب دریاچه به ۵٫۰۳ میلیارد مترمکعب رسیده و این نشان‌دهنده مطلوب بودن روند احیای دریاچه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر وسعت دریاچه ۳ هزار و ۱۸۶٫۳۶ کیلومترمربع بوده و نسبت به مشابه سال گذشته دریاچه ارومیه ۸۶۳ کیلومترمربع و نسبت به ابتدای مهرماه سال گذشته یک هزار و ۴۶۳ کیلومترمربع وسعت یافته شده است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش حجم آب دریاچه و پیشروی حجم آب علاوه بر احیای دریاچه تأثیر بسیار بالایی در جامعه داشته و سبب افزایش امید و نشاط مردم داشته به‌طوری‌که در روزهای اخیر شاهد حضور مردم در کنار دریاچه و اظهار خوشحالی از خوب شدن حال دریاچه هستیم.