افزایش مصرف روزانه گوشت مرغ در آذربایجان‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شرقی
افزایش مصرف روزانه گوشت مرغ در آذربایجان‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شرقی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مصرف روزانه گوشت مرغ در آذربایجان شرقی روزانه ۲۶ هزار تن افزایش یافته است.

به گزارش عصرتبریز، اکبر فتحی عصر امروز شنبه در جلسه مشترک کارگروه اقتصاد مقاومتی و کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی استان در تبریز گفت: مصرف روزانه گوشت مرغ در آذربایجان شرقی روزانه ۲۶ هزار تن افزایش یافته این درحالی است که گوشت طیور در استان باید نزدیک ۷۸ هزار تن تولید می‌شد ولی این رقم به ۸۲ هزار تن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تولید گوشت قرمز نیز در آذربایجان شرقی افزایش یافته است، گفت: با اینکه شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز در کشور بودیم ولی در استان میزان تولیدات گوشت قرمز رشد خوبی داشت. تعهد ما در ستاد اقتصاد مقاومتی برای تولید گوشت قرمز ۵۳ هزار تن بود که ۱.۱ برابر این آمار بیشتر شد.

فتحی با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی رتبه اول تولید یونجه را در کشور دارد، ادامه داد: همچنین استان در تولید سنجد کشور رتبه اول کشوری را دارد و در تولید آلبالو و گردو رتبه دوم کشوری را داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از همچنین اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در ۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

وی سپس اظهار داشت: تولید چغندر قند، گوشت قرمز، سیب زمینی، جو، پنبه، حبوبات، گوشت طیور و تخم مرغ بیش از میزان پیش و متعهد شده در استان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی همچنین در ادامه این جلسه به حمایت این سازمان از سرمایه گذاران بخش کشاورزی اشاره داشت و گفت: کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد و برای همین باید از فعالان این بخش حمایت شود.