واکنش ظریف به پیشنهاد ترامپ برای تماس تلفنی با ایران
واکنش ظریف به پیشنهاد ترامپ برای تماس تلفنی با ایران
وزیر امور خارجه با انتشار توئیتی خطاب به رئیس جمهور آمریکا، همزمان به وی و مشاور امنیت ملی‌اش کنایه زد.

به گزارش عصرتبریز، محمدجواد ظریف در توئیتی با ضمیمه کردن طرح جان بولتون برای خروج از برجام پیش از سمت فعلی او خطاب به رئیس جمهور آمریکا نوشت:

آقای ترامپ! قابل توجه شما البته در صورتی که قبلاً ندیده باشید. پیش از این که جان بولتون را به کار بگیرید، این طرحی بود که با همدستانش در «تیم بی» برای ایران داشتند. یک نقشه مفصل برای اطلاعات جعلی، جنگ دائمی و حتی پیشنهادهایی توخالی برای مذاکره. تنها تفاوت این بود که در آن طرح، شماره تلفن گنجانده نشده بود!

جان بولتون تا پیش از به عهده گرفتن سمت مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا، در سخنرانی ها و یادداشت های مختلف خود، بارها از انجام حمله نظامی علیه ایران و تغییر نظام سخن گفته و در این چارچوب، از مذاکرات هسته ای منتج به برجام و دستیابی به توافق هسته ای انتقاد کرده بود.

با حضور وی در کاخ سفید به عنوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ دستور خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم و تشدید آنها را صادر کرد. با این وجود، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته طی سخنانی گفت که علاقه مند است مقامات ایرانی با وی تماس بگیرند.

شبکه سی ان ان، خبر داد که کاخ سفید شماره ای را برای تماس مقامات ایران به سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع دو کشور داده است.