برگزاری دوره آموزشی هلال احمر برای اعضای خانه مطبوعات آذربایجان‎‎‎‎‎‎‎شرقی
برگزاری دوره آموزشی هلال احمر برای اعضای خانه مطبوعات آذربایجان‎‎‎‎‎‎‎شرقی
همزمان با هفته هلال احمر دوره آموزشی "مخاطرات، مدیریت بحران و نقش رسانه ها" ویژه اعضای خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش عصرتبریز، در آغاز این دوره، سعید کنعانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با ارائه گزارشی از عملکرد جمعیت هلال احمر، نقش رسانه ها و مطبوعات در آگاهی سازی افراد جامعه با مخاطرات و نحوه برخورد با آنها را بسیار مهم دانست و از همکاری ها و تلاشهای خانه مطبوعات و رسانه های استان در این راستا و بازتاب اخبار فعالیت ها و پیام های آموزشی و امدادی تشکر کرد.

رئیس خانه مطبوعات و رسانه های آذربایجان شرقی نیز با تبریک هفته هلال احمر و گرامیداشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر گفت: خدمات متعدد جمعیت هلال احمر استان و حضور بموقع و سریع در صحنه رخدادهای طبیعی مانند سیل و زلزله و نیز حوادث جاده ای و کوهستانها  و امدادرسانی به حادثه دیدگان، مایه مباهات و سربلندی است.

انعقاد تفاهم نامه همکاری خانه مطبوعات و رسانه ها با هلال احمر

اسد فلاح با اشاره به حضور پررنگ هلال احمر استان در رسانه ها و نشریات محلی، منطقه ای و کشوری اظهار کرد: خانه مطبوعات و رسانه های آذربایجان شرقی بر اساس رسالت کاری خود همزمان با آغاز طرح ملی امداد و نجات در تاریخ ۲۵ اسفندماه سال ۹۷  و حسب مصوبه هیئت مدیره، اقدام به انعقاد تفاهم نامه همکاری با هلال احمر کرد.

تشکیل تیم رسانه ای خبرنگاران بحران آذربایجان شرقی

وی ادامه داد: تشکیل تیم رسانه ای خبرنگاران بحران استان از جمله موضوعات مشترک هلال احمر و خانه مطبوعات و رسانه های استان در چارچوب اجرایی مفاد تفاهم نامه منعقده بود که مقدمات و برنامه ریزی شکل گیری آن در شرف انجام است.

فلاح بر گزاری دوره های مشترک آموزشی  و ارائه تسهیلات و خدمات درمانی  و ورزشی برای خبرنگاران و اعضای خانه مطبوعات و رسانه های استان را از دیگر مفاد مهم تفاهم نامه امضا شده با جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی اعلام کرد.

انتشار کتاب سال رسانه ای هلال احمر آذربایجان شرقی

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان شرقی، تصویب و قبول طرح پیشنهادی “انتشار کتاب سال رسانه ای هلال احمر استان” را خدمت و ابتکاری جدید در راستای پاسداشت از زحمات یکساله رسانه ها و اصحاب مطبوعات عنوان کرد که نسبت به پوشش اخبار و فعالیت های هلال احمر همت داشته اند.

همچنین شهودی مدیر روابط عمومی هلال احمر آذربایجان شرقی نیز که خود نیز از چهره های محبوب و از جمله مدیران موفق حوزه روابط عمومی استان محسوب می شود، در جریان برگزاری این دوره آموزشی، از طرف جمعیت هلال احمر به عنوان نماینده و ناظر بر تفاهم نامه منعقده با خانه مطبوعات و رسانه های استان معرفی شد.

دوره آموزشی و کوتاه مدت “مخاطرات، مدیریت بحران و نقش رسانه ها”

لازم به ذکر است در دوره آموزشی و کوتاه مدت “مخاطرات، مدیریت بحران و نقش رسانه ها”، اساتید و مربیان آموزش و پژوهش هلال احمر استان طی سرفصل های مختلفی، مطالبی را نیز پیرامون ترسیم نقشه خطر برای خانواده و آشنایی با مخاطرات شهر تبریز و نحوه حفظ آمادگی در برابر حوادث و بلایا بیان کردند.

اهدای لوح سپاس خانه مطبوعات به مدیرعامل هلال احمر

همچنین خانه مطبوعات و رسانه های آذربایجان شرقی به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر، با اهدای لوح سپاس از زحمات مدیرعامل، کارکنان و نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان تجلیل و قدردانی کرد.

اعضای خانه مطبوعات به عضویت داوطلبان جمعیت هلال احمر درآمدند

خاطرنشان می شود اعضای خانه مطبوعات و رسانه های آذربایجان شرقی که دراین دوره آموزشی شرکت کرده بودند، ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با نهاد عام المنفعه و داوطلب محور هلال احمر، با تکمیل و پرکردن فرم مربوطه، رسما به عضویت داوطلبان جمعیت هلال احمر درآمدند.