دشمنان با چراغ سبز از سوی دولتمردان تحریم‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها را وضع کردند
دشمنان با چراغ سبز از سوی دولتمردان تحریم‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها را وضع کردند
نماینده مردم تبریز در مجلس معتقد است: اگر تحریم ها اعمال شدند حتما یک چراغ سبز به دشمنان نشان داده شده است و آنها با توجه به وجود چنین چراغ سبزی این تحریم ها را وضع کردند.

به گزارش عصرتبریز، محمد اسماعیل سعیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تحریم ها ریشه اصلی مشکلات اقتصادی در کشور هستند، گفت: همه مشکلات فعلی اقتصاد کشور اعم از تورم، جهش قیمت ها، اختلالات در بازار ارز، مشکل بیکاری و پایین آمدن ارزش پول ملی از سال های گذشته پیش بینی می شدند.

وی افزود: در زمانی که به منظور پایین آوردن عدد تورم و اینکه با عنوان طرح کنترل تورم یک سیاستی توسط دولت از سال ۹۲ تا ۹۶ اتفاق افتاده بود درهمان موقع مشخص بود که تولید داخلی زیر بار این فشارمصنوعی که برای کنترل تورم ایجاد شده است؛ ضربه خواهد خورد.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: اگر بخواهیم ریشه مشکلات اقتصادی را بررسی کنیم باید به عقب برگشت و به بررسی این مسئله بپردازیم که اگر تحریم ها اعمال شدند حتما یک چراغ سبز به دشمنان نشان داده شده است و آنها با توجه به وجود چنین چراغ سبزی این تحریم ها را وضع کردند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس تاکید کرد: در برنامه پنجم توسعه دولت مکلف شده بود که سالانه ۱۰ درصد از میزان وابستگی اقتصاد کشور به نفت را کاهش دهد که این کار را انجام نداده اند و البته مقرر شده بود که ارزش پول ملی، بحث مبارزه با بیکاری و همچنین مبارزه با قاچاق در اولویت کار دولت قرار بگیرد که متاسفانه هیچ کدام از این مسائل مهم را انجام نداده اند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: خام فروشی نفت و همچنین تکیه بر یکسری از شاخص ها و عوامل سبب شده است تا یک بیماری مزمن دامن اقتصاد ایران را فرا بگیرد.

وی افزود: ریشه مشکلات فعلی اقتصاد کشور قبل از تحریم های آمریکا به سوء تدبیر مسئولان بر می گردد یعنی اگر مسئولان درایت به خرج می دادند و از ظرفیت های داخل کشور استفاده می کردند در حال حاضر این مشکلات برای کشورمان بوجود نمی آمد.