تمام مغازه‌های بازار تبریز باید بیمه شوند
تمام مغازه‌های بازار تبریز باید بیمه شوند
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: ضروری است تا تمام مغازه‌های بازار تبریز تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

به گزارش عصرتبریز، زهرا ساعی صبح امروز جمعه در جمع بازاریان بازار بزرگ تبریز به قدمت و اهمیت بازار تبریز اشاره کرد و گفت: بازار تبریز نبض تپنده اقتصاد آذربایجان است و افراد سرشناسی در این بازار فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه سرای ایکی قاپیلار در سال ۸۸ نیز دچار حریق شده بود، گفت: امسال نیز این اتفاق بعداز ۱۰ سال دوباره تکرار شد و این نشان می‌دهد که پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در بازار تبریز بسیار اهمیت دارد.

وی به اهتمام و جدیت مدیریت ارشد استان و سایر دستگاه‌های مسئول در جبران خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی در بازار تبریز اشاره کرد و گفت: تجهیزات و امکانات مناسب برای پیشگیری از حوادث مشابه باید نصب شود.

ساعی ادامه داد: باید از تکنولوژی روز دنیا نظیر هشداردهنده‌ها استفاده شود که این موضوع به استانداری اطلاع داده شده و به عنوان نماینده مجلس پیگیر این موضوع هستم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اظهار تأسف از اینکه برخی از مغازه‌های بازار بزرگ تبریز بیمه نیستند، گفت: ضروری است تا تمام مغازه‌های بازار تبریز تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه ۳۵ مغازه در آتش سوزی اخیر سرای ایکی قاپیلار بازار تبریز بیمه نیستند، گفت: باید به صاحبان این مغازه‌ها تسهیلات کم بهره اعطا شود.

گفتنی است ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت امسال آتش سوزی مهیبی در سرای «ایکی قاپیلار» بازار تاریخی و مسقف تبریز به آتش نشانی اطلاع داده و پس از ۵ ساعت خاموش شد. این آتش به ۱۲۵ مغازه بازار خسارت‌های بالایی وارد کرد.