صحن امامزادگان میزبان احیاگران شب‌های قدر خواهند بود
صحن امامزادگان میزبان احیاگران شب‌های قدر خواهند بود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از برگزاری ویژه برنامه های شبهای قدر در صحن امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، حجت الاسلام علی مصائبی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امامزاده ها ظرفیت مناسبی برای اجرای طرح های معنوی و قرآنی هستند تا بتوانیم سبک زندگی دینی و اسلامی را در جامعه جاری کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی افزود: امسال در ماه رمضان همزمان با سراسر کشور طرح ضیافت الهی را در استان به اجرا گذاشته ایم که در اکثر امامزاده های شاخص، مساجد، ادارات و حتی در زندان ها نیز برنامه ترتیل قرآن و تفسیر توسط مفسران اعزامی از قم و مبلغان استانی و قاریان ممتاز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بهار قرآن فرصت مناسبی است که مومنان بتوانند از فیوضات این ماه الهی بهره مند شوند و چه بهتر که امامزادگانی که در دسترس مردم است مأمنی برای عبادت مردم باشد.

مصائبی از برگزاری ویژه برنامه های شبهای قدر در امامزاده ها خبر داد و گفت: تلاش داریم از محل نیت واقفان سفره های افطاری ساده برای نیازمندان را هم فراهم کنیم.

وی همچنین از حضور سه گردشگر جوان هلندی در مراسم ترتیل خوانی ماه مبارک رمضان آستان مقدس سید حمزه(ع) تبریز خبر داد و گفت: این سه گردشگر هلندی مورد استقبال گرم قرار گرفتند و بعداز بازدید از این مکان مذهبی کتاب «جوانان و خدا» که به سه زبان فرانسوی، انگلیسی و عربی چاپ شده به این گردشگران اهدا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: بقعه امام‌زاده سیدحمزه(ع) تبریز یکی از بقاع متبرکه شاخص کشور است که همه ساله میزبان صدها زائر و گردشگر خارجی می باشد که این گردشگران هلندی نیز امروز در این امام‌زاده حضور یافتند و از بقعه تاریخی این امام‌زاده بازدید کردند.