روابط عمومی‌ها از فریب افکار عمومی اجتناب کنند
روابط عمومی‌ها از فریب افکار عمومی اجتناب کنند
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی با اشاره به اهمیت فعالیت در روابط عمومی گفت: روابط عمومی‌ها نباید و نمی‌توانند افکار عمومی را فریب دهند.

به گزارش عصرتبریز به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‎شرقی، داود بهبودی امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی ارتباطات در جمع مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: همچنان که جامعه دچار تغییر می‌شود چشم‌اندازها نیز تغییر می‌کنند و روابط عمومی بی تردید در نوک این تغییر قرار دارد.

وی افزود: قرار است روابط عمومی از همه ابزارهایش نظیر تکنولوژی، خلاقیت و ابزارهای ارتباطی استفاده کند تا جامعه و سازمان‌ها را برای آینده آماده کند.

وی افزود: امروز جامعه اطلاعاتی معنی و مفهوم گسترده‌ای یافته و جامعه‌ای است که در آن اندوخته‌ها نه بر اساس مالی، طبیعی و فیزیکی بلکه برخاسته از دانش و دانایی بشر و اطلاعاتی است که بر اساس آن پردازش می‌شود.

بهبودی تصریح کرد: توسعه منوط به اطلاعات و بهره‌مندی از آنها بوده و بر همین اساس فرایند تعیین کنندگی توسعه وابسته به خدمات اطلاعاتی در عرصه‌های مختلف است.

این اقتصاددان ادامه داد: روابط عمومی‌ها باید اعتماد عمومی را که به مثابه یک سرمایه اجتماعی است تقویت کنند و در دیوار بی اعتمادی دولت و ملت رخنه ایجاد نمایند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‎شرقی با اشاره به تحولات پرشتاب جامعه جهانی از حیث تولید و تبادل اطلاعات گفت: روابط عمومی به شکل کنونی شانسی برای بقا ندارد، بنابراین بایستی پوست اندازی کرده و به استقبال آینده رود و تغییر را در آغوش بگیرد.

بهبودی با اشاره به نقش خطیر روابط عمومی‌ها در راهبری توسعه گفت: شاید امروز مهمترین مأموریت روابط عمومی‌ها ارائه تصویری صحیح از افکار عمومی به تصمیم گیران حوزه‌های اقتصاد، هنر، سیاست و فرهنگ است.