کمک یک میلیاردی دانش‎‎‎‎‎‎‎‎آموزان آذربایجان‎‎‎‎‎‎‎‎‎شرقی به سیل‎‎‎‎‎‎‎‎زدگان
کمک یک میلیاردی دانش‎‎‎‎‎‎‎‎آموزان آذربایجان‎‎‎‎‎‎‎‎‎شرقی به سیل‎‎‎‎‎‎‎‎زدگان
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از کمک یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی دانش آموزان آذربایجان شرقی به مناطق سیل زده خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، جعفر پاشایی در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به فرارسیدن فصل امتحانات مدارس اظهار داشت: آموزش و پرورش برای برگزاری هرچه بهتر امتحانات خرداد ماه آمادگی کامل دارد.

وی از کمک نقدی ۴۰۰ میلیون تومانی دانش آموزان آذربایجان شرقی به مناطق سیل زده خبر داد و گفت: دانش آموزان استان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی هم به صورت غیر نقدی به مردم سیل زده کشور کمک کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برخی از مشکلات آموزشی دانش آموزان و زمینه ایجاد بیسوادی و عدم تحصیل کودکان را مورد اشاره قرار داد و افزود: یکی از دلایل ترک تحصیل برخی از کودکان این است که به پیش دبستانی نمی‌روند چراکه وقتی برخی از دانش آموزان در جاهایی تکرار پایه می‌کنند، پس از بررسی، دلیل آن، نرفتن به پیش دبستانی ارزیابی می‌شود.

وی ترغیب دانش آموزان به ورود به پیش دبستانی را به دلیل رایگان نبودن دارای مشکلات جدی دانسته و این حوزه را واجب ترین محل برای هزینه کردن عنوان کرد و گفت: نزدیک به ۷۰ هزار نفر در سن ورود به پیش دبستانی قرار دارند که باید زمینه حضور رایگان آنها در پیش دبستانی فراهم شود.