عملیات اجرایی آزادراه «بازرگان-مرند» امروز آغاز شد
عملیات اجرایی آزادراه «بازرگان-مرند» امروز آغاز شد
با حضور رئیس جمهور عملیات اجرایی آزادراه بازرگان – مرند به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد.

به گزارش عصرتبریز، محمد اسلامی عصر سه شنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی این طرح اظهار داشت: عملیات اجرایی قطعه سوم طرح آزادراه بازرگان _مرند امروز آغاز شد.

وی ادامه داد: آزادراه بازرگان-مرند به طول ۷۱ کیلومتر و با اعتبار یک هزار میلیارد تومان اجرا می‌شود که ۳۵ درصد سرمایه‌گذاری آن توسط دولت و بقیه توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد و مسؤولیت تملک اراضی مسیر این آزادراه نیز توسط سازمان منطقه آزاد ماکو انجام می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه عملیاتی شدن این طرح نقش مهمی در توسعه ترانزیتی استان و کشور خواهد داشت، افزود: برای آغاز عملیات دو قطعه باقی مانده این آزادراه نیز به طول ۱۲۰ کیلومتر مطالعات لازم انجام شده و فراخوان نیز در این زمینه داده شده است.

وی افزود: آزادراه بازرگان-مرند در مسیر جاده ابریشم و حلقه اتصال کریدورهای بین المللی شرق به غرب احداث و به عنوان دروازه اتصال آسیا به اروپا از آن استفاده خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در شرایط خاص اقتصادی کشور، احداث و اتمام این آزادراه برای توسعه حمل و نقل کشور و وجود بزرگترین مرز زمینی کشور قابل توجیه است.

روحانی در هنگام دستور آغاز اجرای این عملیات عنوان کرد: این طرح بسیار مهم است و موضوع ترانزیت و اتصال ایران از طریق بزرگ‌راه‌ها و راه‌آهن‌ها به کشورهای همسایه نقش مهمی دارد.