ضرورت نصب سنسورهای اعلان حریق در بازار تبریز با همکاری مخابرات
ضرورت نصب سنسورهای اعلان حریق در بازار تبریز با همکاری مخابرات
شهردار تبریز از ضرورت نصب سنسورهای اعلان حریق مخابراتی در بازار تاریخی تبریز سخن گفت و خواستار همکاری شرکت مخابرات و میراث فرهنگی استان برای تحقق این امر شد.

به گزارش عصرتبریز، ایرج شهین باهر در دیدار با مدیر مخابرات آذربایجان شرقی اظهار کرد: در راستای تحقق شهر هوشمند، لازم است که اقداماتی برای اعلان حریق بازار تاریخی تبریز صورت بگیرد تا در آینده شاهد اتفاقاتی تلخ نظیر آتش سوزی در سرای ایکی قاپیلی نباشیم.

او با اشاره به اینکه نصب دتکتور اعلان حریق در بازار هزینه زیادی برای مغازه داران دارد، گفت: شرکت مخابرات با نصب برخی تجهیزات ارزان قیمت تر در نقاط مختلف بازار که این تجهیزات توانایی ارتباط تلفنی با آتش نشانی را داشته باشند، می تواند در پیشگیری از وقوع آتش سوزی گام مهمی بردارد.

شهردار تبریز تصریح کرد: این اقدام تعامل میراث فرهنگی، شهرداری و مخابرات را می طلبد که میراث فرهنگی می تواند در اجرایی کردن این امر تاثیرگذارتر واقع شود.

ایرج شهین باهر اضافه کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز هم می تواند زمینه های این طرح از جمله طراحی اپلیکیشن و سامانه را بر عهده بگیرد.

او پیشنهاد کرد: نصب تجهیزات مخابراتی اعلان حریق به صورت آزمایشی از تیمچه مظفریه بازار تبریز آغاز شود و در صورت داشتن عملکرد مناسب، در کل بازار و بلکه در تمام نقاط مهم شهر اجرایی شود.

این پیشنهاد مورد استقبال مدیر مخابرات آذربایجان شرقی قرار گرفت و به زودی طی جلسه ای با حضور نمایندگان ۳ ارگان مرتبط، جزئیات عملی شدن آن مورد بحث و بررسی بیش تر قرار می گیرد.